Hernádi László egyre közelebb a bravúrhoz

Vágólapra másolva!
Remek versenyzéssel a harmadik helyet szerezte meg Hernádi László az autós hegyi Európa-bajnokság tizedik futamán, a svájci Saint-Ursanne-ban. A BMW M3-as gépkocsit kormányzó tatabányai pilóta - aki 12 állomásból álló sorozat egyik viadalát kihagyta - teljesítményével az összetettben őrzi nyolcadik helyét, így már csak két rangos futamon kell helytállnia ahhoz, hogy Európa legjobb hegyiversenyzői közé sorolják.
Vágólapra másolva!

A tatabányai 2001-ben és 2002-ben is elhódította a közép-európai Zónatrófeát, ám a kontinens valamennyi versenyzőjét tömörítő mezőnyben 2003-ban indult első ízben. A tizenkét futamból álló Európa bajnoki sorozatban korábban csak elvétve találhattuk meg Hernádit, ám a fekete BMW M3-assal rajtoló sportember ez évben komoly elszántsággal készült.

"Ha ott akarok maradni az európai élmezőnyben, valamennyi versenyen bizonyítani kell" - vetítette előre terveit Hernádi László még tavasszal. Aztán áprilisban, az első hegyi Eb-futamon máris elgondolkodtató eredménnyel rukkolt elő. A rechbergi tizedik hely és a vele járó egyetlen pontocska el is keseríthette volna a korábban a járgány motorjával is megszenvedett Hernádit. A harmincnégy esztendős pilóta azonban nem adta fel: májusban Spanyolországban és Portugáliában is rajthoz állt, és a negyedik, valamint a második helyekkel begyűjtött huszonöt Eb-pont kellő lendületet adott a BMW sofőrjének. A többszöri motorcsere és az olajtartály hibáinak kiküszöbölése a csehországi Sternberkben, majd az olasz Vallecamonicában újabb ezüst- és bronzérmeket hozott Hernádinak, aki az örök rivális, a cseh Robert Senkyr nyomában zárja a tízezrek látogatta hegyifutamokat.

Hernádi jelenleg a nyolcadik helyen áll az összesített európai pontversenyben. A remek helyezés a júliusi, pozsonyi futamnak, valamint az augusztus közepén a francia és svájci hegyekben elért eredményeknek köszönhető. Július végén az Illirska Bistrica-i szlovén Európa-kupán nem remekelt, de miután a Cserkuti-műhelyben "felpofozták" az autót, Le Mont Dore-ban és Saint Ursanne-ben már újra pöfögött a BMW M3-as. Hernádi Franciaországban sokáig dobogós helyen állt, végül visszacsúszott a negyedik pozícióba. Így a svájci versenyen újra a dobogó megszerzése lehetett Hernádi László célja.

"Nem volt könnyű dolgunk, hiszen Svájcban ott volt a francia verseny valamennyi résztvevője, így újra huszonkilencen álltunk rajthoz az A csoportos küzdelemben. A feladat tehát kézenfekvő volt: legalább az egyik korábbi riválist meg kellett előznöm ahhoz, hogy újra a dobogóra állhassak. Az első felfutás után ez nem sikerült, csak hatodik lettem, majd fokozatosan javítva a negyedik, majd a harmadik etapot követően a harmadik pozícióba érkeztem be. Senkyr utolérhetetlen volt, míg a második helyen a szlovák Martin Kois végzett, akivel ki-ki csatákat vívunk az Eb-futamokon. A bronzéremmel újabb tizenkét ponttal gazdagodtunk, így az Eb-összetettben nyolcvanhat ponttal továbbra is a nyolcadik helyen állunk."

A kis tatabányai csapat szeptember 6-7-én a franciaországi Türkheimben, majd 20-21-én a horvátországi Buzetben zárja a sorozatot, melynek végén - ha minden jól alakul - Hernádi Lászlót Európa tíz legjobb autóversenyzője között köszöntheti Max Mosley, az FIA elnöke.

A hegyi Eb 10. fordulója, Saint-Ursanne, 5,2 km hosszú pálya, 600 méter szintkülönbség, 29 A csoportos autó:
1. Robert Senkyr (cseh, BMW M3) 4:39:49
2. Martin Kois (szlovák, Ford ECW) 4:45:76
3. Hernádi László (magyar, BMW M3) 4:48:61