Panizzi mellett Sohlberg a Mitsubishinél

Az idei raliszezont kihagyó, az elitbe jövőre visszatérő Mitsubishi illetékesei bejelentették, hogy a tapasztalt francia Gilles Panizzin túl a fiatal finn Kristian Sohlberg vezetheti az új Lancer WRC-t a csapat más(od)ik pilótájaként. Az 1998-as világbajnok japán konstruktőr 2005-ben már ismét a trónért igyekszik harcolni.

Kezd összeállni a kép, már ami a 2004-es ralivébé mezőnyét illeti. A mindenféle szabálymódosításoknak "köszönhetően" felbolygatott elitbe visszatérő Mitsubishinél bejelentették, hogy a Peugeot-tól igazolt francia Gilles Panizzi, Hervé Panizzi páros mellett Kristian Sohlberget alkalmazzák (a 25 éves finn reménységnek vélhetően Jakke Honkanen navigál) a már 16 futamból álló szezon nagy részében.

Hogy ez a "nagy részében" kitétel mit jelent, egyelőre nem tudni. Csak azt, hogy eddig is többek pályáztak a Lancerbe, nem egy, nagy tehetségnek kikiáltott zöldfülűt (a spanyol Solát, az olasz Gallit, a norvég Henning Solberget, a subarus Petter testvérét és a finn Paasonent) tesztelgettek mitsubishiék. Meg kitették mind a francia Delecourt, mind a skót Alister McRae-t, a lassan szintén állástalan Colin öccsét.

Sohlbergről annyit érdemes tudni, hogy 1997 óta van a szakmában, 2002-ben második lett a WRC előszobájában (Production Cars), méretes és értékes tapasztalattal bír, már ami az N-es Lancert illeti. Tavaly pár futam erejéig az elitben is kipróbálhatta magát, nem vallott szégyent.

Kristian persze lenyilatkozta, hogy örül nagyon, meg reméli, hogy jó eredményekre lesz képes, Sven Quandt főnök pedig abban bízik, hogy jól választottak. Sohlberget remek pilótának tartja, olyannak, aki bármely pályán, útfelületen méltó vetélytársa lehet a riválisoknak.

A Mitsubishi 1962-ben ralizott először, egyetlen világbajnoki címüket 1998-ban ünnepelhették a japánok. Hála a finn Tommi Mäkinennek, aki nem mellékesen 1996 és 1999 között zsinórban négyszer nyert egyénileg. És aki visszavonul, a Subarutól, abbahagyja sajnos.

Tavaly a Dakaron bezzeg remeklő Mitsubishi raligárdája nagyon leszerepelt (már Evo helyett WRC-vel), mindössze 9 pont jött össze - még a Hyundai is jobb volt. Közben, aztán joggal úgy döntöttek a prominensek, hogy üdvös lesz kihagyni, pihenni egy évet, így is lett. Idén pár versenyen fel-feltűnt egy privát Lancer WRC, jövőre a visszarázódás, tanulás a cél. 2005-ben meg harc a trófeáért, talán.

Az autóról, az új WRC-ről még mit sem tudni, lényeg, hogy Lancer lesz, marad, nem Colt, amiről lehetett hallani korábban.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK