Märtin diktál, Loeb vezet Korzikán

Péntektől vasárnapig a hajrájához érő világbajnoki sorozat 12. versenyét, a 47. Korzikai ralit rendezik. A francia futamon, ahol általában helyiek viszik a prímet, ismét nem indult a Hyundai, sőt már az is bizonyossá vált, hogy legközelebb tán 2006-ban láthatjuk a "koreaiakat". Az első nap, hat szakasz után élen a francia Loeb (Citroën), de a belga Duval (Ford), a finn Grönholm (Peugeot) és sokan mások is lőtávolban - hatalmas a csata. Märtin (Ford) szokás szerint hiába a leggyorsabb, eddig.

Az októberi sűrű aszfaltprogram második állomásához érkeztünk. Alig pár nap és San Remo után, a jövő heti Katalán rali előtt Korzikán feszül egymásnak az elit. Közel a vég (Spanyolországot követően már csak egy futam van vissza, Walesben), és gigászi a küzdelem, jó sokan pályáznak a trónra. Már egyénileg ugye, mert csapatban PSA-háziverseny megy a címvédő, sorozatban negyedik elsőségén ügyködő Peugeot és az első teljes gyári szezonjában máris roppant erős Citroën között.

Pár pontos előny a Citroënnél - annál a társaságnál, amely az elmúlt hat viadalon kivétel nélkül verte a nagy riválist, s amely végre megtörheti a Peugeot egyeduralmát, jó eséllyel. Mert soraiban tud két egyéni vb-esélyest Loeb és a vesekő-eltávolítást már kiheverő, fitt és motivált Sainz személyében. Utóbbi kétszer már elhódította a világbajnoki címet, ha jó rég is, 1990-ben és '92-ben. Előbbi most nyerne első ízben, s hogy neki van a legnagyobb sansza, bizonyítja a többségi álláspont.

Például Sainz mester mondja azt, hogy Loeb ér révbe. Vagy a favorithoz hasonlóan ugyancsak francia, 1994-es világbajnok Auriol. A jelenleg Skodával szerénykedő sztár korábban hatszor győzött Korzikán, nos szerinte Loeb könnyű daiadalt arat majd. Mert ő a legjobb, és kész.

Nos a pillanatnyilag még élen álló Burns is valami ilyesmit mondogatott nemrég, persze hozzátéve, neki is kéne a dicsőség. Másodszor, 2001 után. Lényeg, hogy Burnsnek 57, Loebnek 55, Sainznak 53 pontja van. Burns pedig még nem nyert futamot, két - viszonylag szűk - esztendő után jövőre ismét Subaruval rombol.

Még Citroën: McRae és Bugalski (navigátora, Chiaroni korzikai származású...) is ott a rajtnál. Előbbi utolsó versenyeinek egyikén vesz részt a Xsarával, utóbbi (is) kétszer győzött már Korzikán, francia a lelkem... (Húsz év alatt McRae, Sainz és Puras tudott csak beleköpni a franciák levesébe.) Bugalski - és McRae - feladata főleg az lehet, hogy pontszerző helyen végezzenek, vegyék el a lehetőséget a riválisoktól jól, növeljék a Citroën előnyét összetettben.

A korzikait szokás az ezer (tízezer?) kanyar futamának hívni - technikás, furfangos a vonalvezetés. Idén azonban a pályák fele új, északról a sziget szívébe, Ajaccio környékére került a rali. Új az időpont is: tavasz helyett ősz, lehet eső, bármi. Gumi(választás) überfontos: előny persze a Michelin abroncsot használóknál (Citroën, Peugeot, Ford) a pirellis Subaruval szemben.

A gyorsaságik össztávja közel 400 km, a 16 szakasz 8, kétszer. Lesz több mint 40 km-es, nyúzó is.

Peugeot-val kapcsolatos hír, hogy gyáriként ugye Grönholm, Burns és Panizzi nyomul, de Rovanperä privátban sem (és Katalóniában sem), csak tesztelgeti a 307-est. Igaza is van, a 2004-es lehet az ő szezonja.

Még Peugeot: tavaly söpörtek Korzikán (majd Spanyolországban is), a dobogó tetején persze Panizziék. Grönholm második, nem aszfaltmenő... Burnsnek a Katalán szokott leginkább sikerülni.

A Ford elsősőrban ugye Märtin révén szólhat bele a PSA-háborúba, de itt Duvallal is kell számolni annak ellenére, hogy kettőből kétszer nem ért célba Korzikán. Hirvonen először áll rajthoz ezen a versenyen.

A Subarunál Solberg lerombolta az Imprezát a shakedown alkalmából, de aszfalton ők (a visszavonuló Mäkinennel) soha nem olyan jók, pár pontra lehetnek képesek.

A Skoda - most, hogy kiszállt a Hyundai - végképp arra fordíthatja összfigyelmét, hogy fejlesztgesse, javítgassa a Fabiát, nincs kit megverni, a többiek meg fényévekre. Auriol tutira nem fog nyerni hetedszer is, Gardemeister örülhet, ha célba ér.

Privát WRC-vel Robert és Bedon (Peugeot), Warmbold és Price (Ford), Stohl és Minor (Peugeot), Bengue és Escudero (Peugeot), Rousselot és Mondesir (Subaru) repeszt.

Korábbi győztesek Korzikán:
2002: Panizzi, Panizzi (Peugeot 206 WRC)
2001: Puras, Marti (Citroën Xsara WRC)
2000: Panizzi, Panizzi (Peugeot 206 WRC)
1999: Bugalski, Chiaroni (Citroën Xsara)
1998: McRae, Grist (Subaru Impreza WRC)
1997: McRae, Grist (Subaru Impreza WRC)
1996: Bugalski, Chiaroni (Renault Mégane)
1995: Auriol, Giraudet (Toyota Celica)
1994: Auriol, Occelli (Toyota Celica)
1993: Delecour, Grataloup (Ford Escort)
1992: Auriol, Ocelli (Lancia Delta Integrale)
1991: Sainz, Moya (Toyota Celica)
1990: Auriol, Ocelli (Lancia Delta Integrale)
1989: Auriol, Ocelli (Lancia Delta Integrale)
1988: Auriol, Ocelli (Ford Sierra Cosworth)
1987: Beguin, Lenne (BMW M3)
1986: Saby, Fauchille (Peugeot 205 T16)
1985: Ragnotti, Thimonier (R5 Turbo)
1984: Alen, Kivimaki (Lancia Rally 037)
1983: Alen, Kivimaki (Lancia Rally 037)
1982: Ragnotti, Andrie (R5 Turbo)
1981: Darniche, Mahe (Lancia Stratos)
1980: Therier, Vial (Porsche 911 SC)
1979: Darniche, Mahe (Lancia Stratos)
1978: Darniche, Mahe (Fiat 131 Abarth)
1977: Darniche, Mahe (Fiat 131 Abarth)
1976: Munari, Maiga (Lancia Stratos)
1975: Darniche, Mahe (Lancia Stratos)
1974: Andruet, "Biche" (Lancia Stratos )
1973: Nicolas, Vial (Alpine Ren. A110)
1972: Andruet, "Biche" (Alpine Ren. A110)
1971: törölve
1970: Darniche, Demange (Alpine Ren. A110)
1969: Larrousse, Gelin (Porsche 911)
1968: Andruet, Gelin (Alpine Ren. A110)
1967: Munari, Lombardini (Lancia Fulvia HF)
1966: Piot, Jacob (Renault 8 Gordini)
1965: Orsini, Canonici (Renault 8 Gordini)
1964: Vinatier, Masson (Renault 8 Gordini)
1963: Trautmann, Chabert (Citroën DS19)
1962: Orsini, Canonici (Renault Dauphine)
1961: Trautmann, Ogier (Citroën DS 19)
1960: Strahle, Linge (Porsche SC 90)
1959: Orsini, Canonici (Renault Dauphine)
1958: Monraisse, Ferett (Renault Dauphine)
1957: Nicol, DeLageneste (Alfa Giulietta)
1956: Thirion, Ferrier (Renault Dauphine)

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK