Vágólapra másolva!
A norvég Petter Solberg nyerte az utolsó futamot, az 59. Brit ralit, a Subaru üstököse első világbajnoki címét ünnepelheti. Konstruktőrileg is trónfosztás történt: első teljes szezonjában máris lenyomta a Citroën a PSA-konszerntesó Peugeot-t.
Vágólapra másolva!

Nézegessen szép képeket a Brit raliról!

Loeb előnye ugye egyetlen pont volt összetettben Solberg előtt, és egyikük sem volt még világbajnok. A Xsarát hajtó Seb 29 éves, az Imprezával nyomuló Mr. Hollywood még csak 28, november 18-án lesz a születésnapja.

A 2001-es világbajnok angol Richard Burnsnek volt még esélye a záró Brit (RAC) rali előtt, de kidőlt, rejtélyesen lebetegedett, nem tehette széppé búcsúját a Peugeot-tól. Az 1990-es '92-es legjobb spanyol Carlos Sainz pedig kiesett az első napon, eldobta a Xsarát. Szóval maradt Loeb és Solberg. Solberg és Loeb.

Kettejükről szólt a verseny. Senki nem tudott szakaszt nyerni rajtuk kívül. Solberg volt az esélyesebb, mert murván ő a jobb, tavaly nyert is "itt", Walesben - hozta a papírformát. Zseniálisan vezetett, nemhogy nem roppant össze a nyomás alatt, de szárnyalt, s megérdemelten állhatott a dobogó tetejére. Öröme kitörő volt, a szokásos.

Loebnek is nagyon járt volna a dics, dehát kell egy vesztes is - ő lett. De úgy is felfogható, hogy első teljes szezonjában nyert egy ezüstöt, lesz majd arany is, tuti. Elképesztő gyorsan tanul, ahhoz képest, hogy francia, angolos (illetve skandináv) hidegvérrel nyomja.

Amúgy a vasárnapi első két szakaszon (Rhondda 1 és 2, 2x30,61 km) Loeb volt a leggyorsabb - Solberg már csak biztonságit autózott. Kiesett az ötödik helyről a finn Harri Rovanperä, az ő 206-osa is megadta magát. Búcsúzott honfitársa, a Skodával szenvedő Toni Gardemeister is, lecsúszott az útról Fabiájával.

Solbergék mögött szintén ment egy jó kis Subaru-Citroën meccs a két nagy búcsúzó kiválóság között. Ebben a négyszeres világbajnok (1996-99) finn Tommi Mäkinen verte az 1995-ös legjobb skót Colin McRae-t, nélkülük nagyon nem lesz ugyanaz a WRC.

McRae (aki az utolsó gyorson dekektet kapott, kereket cserélt a szakasz közepén Ringer navigátorával, s visszacsúszott) azzal vigasztalódhat, hogy összetettben Mäkinen előtt végzett, meg hát csapataranyhoz segítette a Citroënt. És Sainzcal holtversenyben övé a legtöbb (25) futamgyőzelem evör.

Pár szó a többiekről: a Janika-féle, öregecske Peugeot-val tündökölt az osztrák Stohl. A Burns helyére beugró belga Freddy Loix első peugeot-s versenyén szépen helytállt, de esélye sem volt, hogy zsinórban negyedik gyártói elsőségére vigye az oroszlánosokat. A szintén belga Francois Duval termelt egy-két pontot a Fordnak, ahol azért semmiféleképp nem ünnepelnek, mert messze elment a csapatbronz.

Höhö: nem maradt összesen nyolc gyári menő, rengetegen elvéreztek ezen a nehéz versenyen. Amely szárazabb volt a szokottnál, roppant gyors, félelmetesen csúszós, jókora kövekkel mindenfelé. Auriol tízen kívül is csapatpontokat adott a Skodának.

A 18-as Margam Park 2 (12,64 km) szakaszt amúgy élőben közvetítette az Eurosport, gyönyörű volt, ilyet se láttunk még, hibáztak is rendesen többek a megilletődött kitűnőségek közül. Solberg még odatette magát, pedig neki aztán már nem kellett volna. A 18-ból 13 gyorsot ő nyert, 5-öt Loeb.

Solberg idei negyedik futamgyőzelme, ez alapján (is) jogos az aranya. Cipruson, Ausztráliában és Korzikán diadalmaskodott, valószínűleg utóbbi döntött. Hiszen aszfalton száraz időben soha nem nyerhetett volna, de az eső a Subarunak, a Pirellinek kedvezett.