Bemutatták az új Lancer WRC-t

Lerántották a leplet az Esseni Motorshow-n a rali-világbajnokságba egyéves pihenő után visszatérő Mitsubishi új gépéről, a Lancer WRC04 nagyon friss, gyönyörű, és szinte minden porcikájában valójában új. Egyben konzervatív. A 2004-es szezont nyitó monacói versenyen a francia Panizzi mellett az olasz Galli vezetheti majd.

Olyan nagyon rég azért nem volt, hogy feledtük volna, mikor is egy Tommi Mäkinen nevezetű finn úriember 1996-tól négy éven át verhetetlen volt autójával, s magának négy, csapatának egy világbajnoki címet szerzett. A gép pedig egy Mitsubishi volt, de "csak" Evo. Aztán a japánok is előrukkoltak egy WRC-vel, de az már közel sem volt oly' sikeres, és hát a 2002-es idény végén a vezetőség úgy döntött, kiszáll, pihen egyet.

Hogy később (most) Mario Fornaris technikai vezetésével megmutassa magát, a 2004-es WRC-t, s deklarálja: igenis szerepet kér, ha egyelőre melléket is csupán. Mert természetesen nem azzal a céllal vágnak a következő idénynek, hogy rögtön odaverjék a nagyágyúkat (Citroën, Peugeot, Subaru, Ford), majd tán 2005-ben...

A Lancereket a francia Panizzi fivérek "használják" mind a 16 futamon, mellettük a finn Sohlbergék, a spanyol Soláék és az olasz Galliék osztoznak a másikon. A nyitó Montén utóbbi debütálhat, a második állomásom, Svédországban Sohlberg bizonyíthat. Elképzelhető, hogy nyáron már három egységet is bevetnek (hadd tanuljanak a fiatalok), meg állítólag az is, hogy értékesítik is a levitézlett darabokat - ilyen se nagyon volt még.

Forrás: mitsubishi-motors.com
Panizzi már tesztelte a gépet, s elégedetten nyilatkozott: "Két napot mentünk az autóval, néhány apróság ment csak tönkre. Annak idején a Peugeot a fejlesztés ezen időszakában sokkal kevésbé volt megbízható. Remek az egyensúly, fantasztikusan könnyű vezetni. Persze nehéz megmondani, hogy milyen gyors lesz valójában, azonban optimista vagyok, mivel a teszten nem a megfelelő lengéscsillapítókat használtuk, és még így is nagyon jóindulatú volt az autó."

A négykerekes autó(csodá)ról röviden annyit, hogy bár külsőleg nem feltétlen forradalmian új, s nem üt el lényegesen elődjétől (bár részleteiben csak-csak - pl. első lökhárító, hátsó szárny, meg hatalmas beömlők a hatékonyabb hűtésért, szélesített sárvédők, kerékjáratok), hosszasan tesztelték szélcsatornában, aerodinamikailag tuti sokkal jobb.

De akkor is "konzervatív", hiszen passzívak a difik, a váltó pedig kézi (félautomata a jövőben, talán), és nem is hat, csak ötgangos (Xtrac helyett FFD Ricardo). Tervezője nem egy bonyolult ember: "A filozófiám az egyszerűség" - mondta Fornaris. "Meg az időnk is szűkös volt. De például minek hat sebebesség, amikor az öt is elég? Meglátjuk, mit kell még fejleszteni, s lépünk."

Forrás: mitsubishi-motors.com
Belül amúgy mindenestül 6000 elem új. A jobb súlyeloszlás érdekében 20 fokkal hátra döntött motort már nem Japánban, hanem Nagy-Britanniában építették, az erőmű a szokásos DOHC négyhengeres, 2000-es, változtatott turbós, 16 szelepes, 5500-on 300 lóerőre fojtott gigászi, 5500 Nm-es nyomatékkal 3500-as fordulaton. A vége 220 km/ó. Pár adat a karosszériáról: hossza 4360, szélessége 1770 mm, tengelytáv 26000 mm, nyomtáv elöl/hátul 1550 mm, súlya 1230 kg.

És még: elektronika: Magneti Marelli; kuplung: háromtárcsás karbon; felfüggesztés: McPherson; fék: elöl-hátul tárcsa, belső hűtésű (AP helyett) Brembo (300-328-370 mm murván, havon, aszfalton); gátlók: Ohlins; kerék: ENKEI magnézium 5,5x16 - 7x15 - 8x18 hó, murva, aszfalt; gumi: Michelin; tank: 90 l; ülés: Recaro.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK