Autó-motor 2003

Rég nem látott, de már nagyon várt ralicsaták trónfosztással, drámákkal itthon és a vébén; Dakar-láz; MotoGP: Rossi uralkodik, Kato elment, a "kicsiknél" a mi Talmánk csak iparkodik; Alesi után még egy volt F1-menő, Frentzen is a DTM-ben; tereprali, gyorsasági ob, miegymás. És igen, nos Baumgartnerről, eredményeiről már nem autó-motorként kell megemlékezni.

Sport 2003 - mind megnézem!

Kezdjük is hát azzal, de csak röviden, hogy Mogyoródig Baumgertner Zsoltunk még rendesen rótta csak a köröket az F3000-ben, na de aztán. Tessék csak elolvasni az F1-es összeállítást!

Bezzeg új bajnoka van honi ralinak: Benik Balázs megverte ifj. Tóth Jánost. Másképp: az újabb Ford az öregecske Peuegeot-t. Nem lett hétszeres bajnok a hat alkalommal már legjobb Janikából, mert hibázott is meg a technika is cserbenhagyta. Közben Benikék kérlelhetetlenül meneteltek, s közben vb-futamon is szerencsét próbáltak, nem is egyen (és nem is csak ők - jön tán föl a magyar rali).

A ralivébé idei szezonja egészen parádésra sikeredett, az utolsó méterekig volt miért, kiért izgulni. Csapatban első teljes gyári évében odaverte a PSA-bátyót, a címvédő Peugeot-t a Citroen, egyéniben első norvégként a subarus Petter Solberg diadalmaskodott. Rossz, de nem is, szomorú hír, hogy visszavonul a négyszeres világbajnok (1996-99) finn Tommi Mäkinen, az 1995-ös győztes, skót Colin McRae autózásában sem gyönyörködhetünk, és vélhetően az 1994-es etalon, francia Didier Aurioléban sem, mert a Skoda csak pár futamot vállal (a Hyundai meg egyet se nem). Legalább a Mitsubishi visszatér. De szabálymódosítások, FIA-bénázás, na mindegy.

Dakarilag támad a magyar, egyre többen, egyre inkább - a 2003-as kiadást Kisék és Palikék "élték túl". Most január 1-jétől is rekordlétszámban kalandoznak a dűnék közt, ja, McRae mester is kipróbálja magát egy gyári Nissan volánja mögött. Honi terepraliban Gálék nyertek, a dakarosok révén (is) fejlődik, éledezik a szakág.

A legjobb motorost még mindig úgy hívják, hogy Valentino Rossi, a talján fenomén jövőre már yamaházik. Szuzukában életét vesztette Kato Dajdzsiro, a japán klasszis komolyabb biztonsági intézkedések, felkészültség mellett életben maradhatott volna, tragédia. A nyolcadliteresek mezőnyében Talmácsival az élen idén is szurkolhattunk magyaroknak, Gábor jövőre a Malaguti első számú versenyzőjeként folytatja.

Jó kis meccsek voltak a gyorsasági ob-n, ralikrosszban, motokrosszban (utóbbi freestyle-showja is remekre sikeredett az Arénában), elképedve örömködhettünk még a két évvel korábbi, majd' halálos balesetéből felépülgető Alex Zanardinak, hogy ismét csak rajthoz állt, s bizonyított.

Nemrég kiderült, a fantasztikus Jean Alesit követően még egy volt F1-menő csatlakozik a német túrakocsisokhoz - Heinz-Harald Frentzen is a DTM-ben vezetget.

Hernádiztunk, gokartoztunk néha, kicsit, egy-egy CART-, pár Le Mans-hír - így nézett ki nálunk, velünk az év, az autós-motoros. Kellemes legyen a vége meg ünnepi, boldog az eljövő.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK