Vágólapra másolva!
Baleset miatt feladta a 26. Dakar-ralit a Palik László, Darázsi Gábor páros, mert a hatalmas bukás következtében eltört a pilóta jobb keze, s az autó is jelentősen károsodott. A motorblokk sérülése miatt kedd este a Navarra Pick Up-pal szerepelt Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős is befejezte a küzdelmet.
Vágólapra másolva!

A Palik László, Darázsi Gábor kettős a keddi szakasz elején az RTL Klub helyszíni beszámolója szerint közel 170 km/órás sebességgel száguldott, amikor defektet kapott a Bowler Wildcat, s felborult. Palikkal ellentétben a navigátor nem sérült meg komolyabban, de természetesen nem folytatták a versenyt. Palik Lászlót kórházba szállították. A duó tavaly végigment a Dakar-ralin, s összetettben 52. lett.

"Itt ülök az autóban, vontatnak, és 400 km-t kell még megtennünk, hogy elkezdjük javítani a váltónkat" - kezdte még délután a vidámnak véletlenül sem nevezhető Kis Sándor. A Dakar-rali hatodik napján igen hosszú táv, 803 kilométer várt a mezőnyre Ouarzazete és Tan-Tan között, ebből 351 volt a gyorsasági rész. Az első "maratoni" nap tehát eddig nem alakult a legjobban a rajt előtt összetett-29. Nissan Navarra Pick Up-os kettősnek. Pedig az első ellenőrző pontnál még a 28. helyen száguldott Kis Sándor, ám a második előtt 20 km-rel történt valami.

"Egyszer csak egy reccsenést hallottunk, és alábbhagyott a lendületünk. Valószínűleg a váltó nyelestengelye tört el, de egyelőre csak tippelni tudunk. A helyzet elég 'szigorú'. Reggel 4 óra 30 perckor lesz a következő rajt, addig be kell vontatni az autót a táborba, meg kell javítani, és frissen, üdén odagurulni a rajthoz. Mindegy, megpróbáljuk, aztán kiderül. Baluékat (Szalay Balázs - a szerk.) láttam, most robogtak el mellettünk - nem vehettek észre, mert ment előttük valaki, és porfelhőben autóztak - , de Palik Laci is bajban lehet, mert 20 km-rel a rajt után már leállt a versenyautójuk. Láttam őket, de nem gondoltuk, hogy ilyen korán komoly bajuk lehet. Itt álltunk négy órát a kocsi mellett, és csak Baluékat láttuk" - mondta az ekkor még némiképp bizakodó Kis Sándor.

A páros, amely öt szakasz után legjobb magyar egységként a 29. helyen állt az összetett versenyben, a váltó nyelestengelyének törése után végül megérkezett a táborba, ahol a szerelők szétszerelték a váltót. "Senkit nem hibáztatok, anyagfáradás miatt estünk ki a versenyből" - mondta Kis Sándor. "A váltó és a többi alkatrész jól volt rögzítve, de a széttört tengely komoly károsodásokat okozott a motorblokkban, amit viszont a szabályok értelmében nem cserélhetünk ki. Nagyon sajnálom, mert sok-sok nekünk szorító szimpatizánsunknak szomorú perceket okoztunk és mi is éreztük, hogy az autóban lényegesen több volt ennél. Mindegy, csomagolunk és indulunk haza."

Szalayék 5:36:26 óra alatt teljesítették a 351 km-es gyorsasági szakaszt. Az Opel Fronterával versenyző magyar duó jelenleg a 79. az összetettben, s 6 óra 6 perccel van lemaradva a vezető Maszuoka Hirosi mögött. "Jól kezdődött a nap, az első 140 km alatt nagyon élveztük a versenyzést. Folytattuk a felzárkózást, és egymás után előztük meg a kamionokat és az autókat. Sziklákkal tarkított, de ennek ellenére mély talajú volt a pálya és nagy volt a por, szinte semmit nem lehetett látni. Elég meleg volt, és a nagy sebesség ellenére valósággal szakadt rólunk a víz. 140 km után 40 percre muszáj volt leállnunk, mert az ékszíj feszítőkerekének rögzítőcsavarja eltört. Miután ezt megjavítottuk, újra előzgetni kellett az autókat. A CP2-es pont elhagyása után összetörtük az első differenciálművünket is, de emiatt csak öt percet veszítettünk, mert egyszerűen hátsókerék-hajtással mentünk tovább, és értünk célba" - értékelt Szalay Balázs, aki a 79. helyről várja a folytatást.

A Liszi László, Rack György (Mitsubishi Pajero) duó, illetve a motorosoknál Szilvási Péter (Suzuki DRD 400) sem ért el az utolsó, harmadik ellenőrző ponthoz. Perepatics Richárd (KTM 640) nem indult el kedden, így ő is kiesett.

Maszuoka érte el a legjobb időt a hatodik napon, s ezzel a Mitsubishi Pajerót irányító japán pilóta az összetettben átvette a vezetést a francia Stéphane Peterhanseltől. Továbbra is kitűnően szerepel az 1995-ös rali-világbajnok Colin McRae, a skót versenyző a harmadik lett a 351 km-es gyorsasági szakaszon. Az olasz Miki Biaison is rosszul járt: a kétszeres vb-győztes (1988, 1989) a 240. km-nél hatalmasat bukott, autójának három kereke leszakadt, de szerencsére nagyobb sérülés nélkül megúszta a "kalandot".

A kamionosok versenyében a 30 beérkező közül a 27. a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió, s összetettben továbbra a 21. helyen állnak.

A 6. szakasz (351 km gyorsasági) eredményei:
autósok (58 célba érkező alapján):
1. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi) 3:09:40 óra
2. De Villiers, Jordaan (dél-afrikai, Nissan) 2:57 perc hátrány
3. McRae, Thorner (brit, Nissan) 5:41 p. h.
összetett:
1. Maszuoka, Picard 7:42:23 ó
2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) 5:00 p. h.
3. De Villiers, Jordaan 17:50 p. h.

motorosok (145):
1. Roma (olasz, KTM) 3:32:26 ó
2. Pujol (spanyol, KTM) 2:25 perc hátrány
3. Caldecott (ausztrál, KTM) 3:31 p. h.
összetett:
1. Pujol 8:32:47 ó
2. Roma 1:54 p. h.
3. Despres (francia, KTM) 2:37 p. h.

kaminosok:
1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:02:09 óra
2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (belga, holland, DAF) 3:28 perc hátrány
3. Kabirov, Beljajev, Kamalov (orosz, Kamaz) 6:43 p. h.
...27. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert (MAN) 1:56:54 óra h.
összetett:
1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin 9:36:17 óra
2. G. de Rooy, Colsoul, Slaats 6:14 perc hátrány
3. 3. De Azevedo, Tomecek, Martinec (brazil, cseh, Tatra) 26:29 p. h.
...21. Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert 4:12:29 ó. h.

Szerdán Tan-Tan és Atar között 1055 km vár a mezőnyre, melyből 701 km a gyorsasági szakasz.