Märtin vezet, Benik halad a Svéd ralin

Megkezdődött az 53. Svéd rali, a vb-sorozat második futama, a mezőnyben a magyar Benik, Doromby, Ford trióval. Az általában csupahó-verseny a hirtelen felmelegedés miatt most murvás-jeges, ezzel együtt rendkívül gyors, élen az észt Märtin (Ford).

A csütörtöki hivatalos teszten, egy 3,5 km-es pályán az aktuális világbajnok Solberg volt a legjobb. Aki előtte kisebb közúti balesetet szenvedett, szerencsére senkinek, semminek nem esett komoly baja. Jó jel a norvég számára, tavaly hasonló körülmények közepette nyert Korzikán...

Plusz fokokban a pénteki első gyorson (Lidsbron, 19,59 km) Grönholm a 307-esével hamar tudatta mindenkivel, ismét győzni akar. Benik másfél percet kapott, 40. lett. A privát WRC-sek közül a helyi menő Carlsson tündökölt 206-os Peugeot-jával, hetedik helyével.

A kettesen (Torntorp, 19,21 km) Sainzé lett a legjobb idő, ha valaki, hát ő már sokszor közel járt ahhoz, hogy megtörje az északiak hegemóniáját (Sanyibá ötször állhatott dobogón, és ugye ne feledjük: ezt a ralit még csak finnek vagy svédek tudták megnyerni). A Duval helyett erre a futamra gyári pilótának nevezett Tuohino negyedik helye több mint kiváló, a Mitsubishi egységei messze le vannak maradva (főleg Sohlberg). Érdekes: Petter és fivére, Henning Solberg azonos időt repesztett gyári Subarujával, illetve privát 206-os Peugeot-jával.

Balázsék ezúttal másfél percen belül kaptak a legjobbtól, a 45. helyen zárták a gyorsot, összetettben a 40. pozíció az övék. Persze nem is ez a lényeg, hanem, hogy minél többet menjenek, ha lehet, érjenek el a vasárnapi célig, gyűjtsenek tapasztalatot, ilyesmi, hajrá. Ha belejönnek, tán verik majd az N-eseket, meglátjuk.

S ha már szóba kerültek a vébés szériások: a finn Jani Paasonen (Mitsubishi) vezet, mindkét szakaszon ő volt a leggyorsabb. Második a japán Toshihiro Arai (Subaru), harmadik az olasz Gigi Galli (Mitsubishi). Aztán az argentin Marcos Ligato és a brit Mark Higgins, valamint Alister McRae következik - mind Subaruval.

A hármas, első megaszakaszon (Granberget 1, 52,57 km) Märtin nyomott egy kövéret (127 km/ó volt az átlagsebessége!!!!!!!), Grönholm 307-esében bezzeg rakoncátlankodott a kormány, majd' egy percet kapott, visszacsúszott. Märtin az élen (idén egyáltalán nem titkoltan világbajnok akar lenni), dobogón még a kiváló citroënesek érezhetik magukat.

bestrallye.hu
Benikék tanulnak, mennek
Rettentő csúszós utakról, kisebb-nagyobb megpördülésekről számoltak be a pilóták. Meg arról, hogy (jég)kémek hiányában fogalmuk sincs, milyen gumit válasszanak, hát pedig az nagyon nem mindegy (kiváltképp az aszfaltaralikon - száraz/nedves, stb). Egyébiránt Solberg feljött negyediknek, kollégája, Hirvonen is remekel. Tuohino tartja szép ötödik helyét. A mi Benikünk 3:44-et kapott Märtintől, de legalább versenyben van.

A négyesen (Granberget 2, 52,57 km) valamelyest lassult az egész mezőny, amúgy ismét Märtin jött le a legkevesebb idő alatt (ideje 25:01 volt, elsőre 24:47-et zúzott). Grönholm 307-esében rendbetették a szervót, "Magic Marcus" második is lett, nem adja fel. Solberg is jól teljesített, feljött abszolút harmadiknak, Sainz eggyel lejjebb (elgumizta magát, morogta). Ugorva egyet, az ezúttal privát fordos Duval kielőzte Carlssont az utolsó pontszerző helyért.

Az már biztos, hogy ez nem a mitsusok versenye: Panizzi alatt lekönyökölt a Lancer, Sohlberg meg minden gyorson el-eldobja, s épp csak megússza a kiesést. A most csak "szériázó" csapattársaik, Galli és Sola megyegetnek, gyűjtik a tapasztalatot jól. PWRC-ben még mindig Paasonen uralkodik (a szintén OMV-s Stohl, a kategória 2000-es világbajnoka még csütörtökön leamortizálta a vasat).

Benikék a 38. helyről várják a folytatást, ottan birkóznak a középmezőnyben rendületlenül. "Egy kicsit másképpen alakultak a dolgok, mint ahogy terveztük" - mondta Benik. "Az első két szakaszt óvatosan kezdtük, hogy kiismerjük a körülményeket. Utána következett egy maratoni, 52 kilométeres gyorsasági, amin már igazi tempót akartunk menni. Ennek az lett a következménye, hogy egy szűk részen megpördültünk és beleálltunk egy hófalba. Mire egyenesbe hoztuk az autót, eltelt körülbelül 40-50 másodperc. Ezek után a technika kezdte felmondani a szolgálatot, így nem tudtunk olyan teljesítményt nyújtani, amilyet szerettünk volna."

Szombaton nyolc, vasárnap hat gyors lesz.

53. Svéd rali, állás 5 szakasz után, élcsoport:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) 1:11:25.9 p (122,5 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 23.3 mp
3. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 26.9 mp
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 44.1 mp
5. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus) + 55.4 mp
6. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) 58.7 mp
7. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 1:16.2 p
8. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 1:27.6 p
9. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206) + 1:38.1 p
10. Loix, Smeets (belga, Peuegot 307) + 1:41.3 p
11. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206) + 1:56.1 p
12. K. Kolberg, Floene (norvég, Hyundai Accent) + 2:57.3 p
13. Schie, Engen (norvég, Toyota Corolla) + 3:50.2 p
14. T. Kolberg, Unnerud (norvég, Hyundai Accent) + 4:20.3 p
15. Eriksson, Svensson (Ford Focus) + 4:28.1 p
... 39. Benik, Doromby (magyar, Ford Focus) + 10:32.0 p

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK