Vágólapra másolva!
Totális Ferrari-fölényt hozott az idénynyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzése, előbb Rubens Barrichello, majd Michael Schumacher döntötte meg a körrekordot. Az 56. pole-ját megszerző, hatszoros világbajnok német pilóta 74 ezreddel verte meg csapattársát, a harmadik helyet Juan Pablo Montoya csípte meg. A BAR bebizonyította, hogy nem trükközött a tesztek alatt, Jenson Button negyedik helye (eredménye ezredre ugyanannyi volt, mint Montoyáé) jelzésértékű: számolni kell a csapattal. Baumgartner Zsolt ugyan több mint hat másodperccel elmaradt Schumacher idejétől, mégsem az utolsó rajtsorból kell indulnia: 17. lett, mivel Gianmaria Bruni és Olivier Panis technikai, Christian Klien pedig vezetői hiba miatt nem tudott gyors kört teljesíteni a második tréningen.

A harmadik szabadedzésen második, negyediken negyedik Rubens Barrichello kezdte a tréninget, úgy tűnt, a brazil jó tempóban teljesítette első gyors körét. Ideje 1:25.992 lett, ez több mint három tizeddel volt rosszabb, mint amit az utolsó szabadedzésen produkált. Ám az első és második ellenőrző pontnál Kimi Räikkönen majd fél másodperccel volt gyorsabb a ferrarisnál, a célba négy tizedes előnnyel (1:25.592) érkezett, s átvette az első helyet.

David Coulthard az első és második kontrollpontnál még verte Räikkönent, ám a végére egy tizedes előnyéből hat százados hátrány lett. A második helyre ettől függetlenül jó volt, azaz Barrichello még hátrább csúszott. Jenson Button következett a tesztidőszakban remeklő BAR-ral, s noha a McLareneket nem veszélyeztette, Barrichellót azért megverte.

Jarno Trulli ezúttal nem tudott csodát tenni a Renault-val, végig tetemes hátrányban volt a többiekhez képest, majd' két másodperccel volt végül lassabb, mint Räikkönen: ez csupán az ötödik helyhez volt elegendő. Az első rövid pauza után (ez megmaradt tavalyról) Szato Takuma dübörgött ki a pályára, amelynek első felében hibázott egy kicsit. Ennek megfelelően az első helyre nem volt esélye, de Trullit azért maga mögé utasította.

Cristiano da Matta nem váltotta meg a világot a Toyotával, 2,6 másodperces hátránnyal hetedikként ért célba. Következett az Ausztráliában eddig remeklő (egyszersmind legyőzhetetlen) Michael Schumacher, aki már az első időellenőrző pontnál gyorsabb volt, mint Räikkönen (52 ezreddel). A másodikra 325 ezredesre növelte előnyét, a célban pedig -0.291-et (1:25.301) mutatott az óra, vagyis az élre került a német. Ha nem hibázott volna az utolsó kanyarban... De hibázott.

Eztán Nick Heidfeld szerencsétlenkedett egy sort a Jordannel, de akkorát nem, mint da Matta: befért nyolcadiknak. Olivier Panis még ennél is többre volt képes a másik Toyotában, a hetedik legjobb időt teljesítette. A második szünet utáni blokkot a jaguaros Mark Webber kezdte, aki az első időellenőrzőnél fél másodpercen belül volt Schumacherhez képest. A végén már nem, hátránya kilenc tizedesre hízott, de Szatót így is letolta a hetedik helyre.

Ralf Schumacher a második helyre hozta be az agyaras Williamst, a pálya utolsó harmadában gyorsabb volt, mint bátyja. Hátránya nem egészen két tized volt. A tavalyi Ferrari klónjának tekinthető Sauberben Giancarlo Fisichella egész tisztességes eredményt ért el, egy másodpercen belül maradt, s nyolcadikként ért be.

Fernando Alonso az első szektorban mindössze nyolc századra volt Schumachertől, ám a másodiknál már fél másodperc volt a hátránya. Becsúszott egy apróbb hiba is, így hat tized körüli hátránnyal végül csak hatodik lett. Juan Pablo Montoya egyenesen vezetett az első kontrollpontnál, aztán lassult és Schumacher mögé került, de csapattársához, Ralf Schumacherhez hasonlóan ő is roppant gyors volt az utolsó harmadban: 75 ezreddel (1:25.226) végül megverte Schumachert, amire eddig senki nem volt képes Melbourne-ben (merthogy a német az összes szabadedzést megnyerte).

Az utolsó pauza után Felipe Massa mutatta meg magát először, aki erősen középmezőnybe illő, vagy tehetségéhez mérten inkább gyenge időt autózott (12. hely). Az újonc Christian Klien már az első harmadban több mint egy másodperces hátrányt szedett össze, a végére kettő és 14. hely lett belőle.

Következett a szintén újonc Giorgio Pantano, aki kissé bizonytalannak tűnt a Jordannel. Ideje messze elmaradt mindenkiétől, 18. lett. A harmadik újonc, Gianmaria Bruni is birkózott a Minardival, 5,6 (!) másodperces hátránnyal vette el az utolsó helyet Pantanótól. Baumgartner Zsolt rögtön gyors köre elején megcsúszott, de visszahozta autóját a fűről. Ugyanúgy birkózott a Minardival, mint Bruni, de hibája miatt esélye sem volt arra, hogy megverje csapattársát: több mint hét másodperces hátránnyal (1:32.606) lett utolsó...

Az első időmérő végeredménye:
1. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:25.226 (átlag: 224.002 km/ó)
2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:25.301
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:25.445
4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:25.592
5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:25.652
6. Button (angol, BAR-Honda) 1:25.898
7. Alonso (spanyol, Renault) 1:25.928
8. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:25.992
9. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:26.232
10. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:26.286
11. Szato (japán, BAR-Honda) 1:26.737
12. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:26.833
13. Panis (francia, Toyota) 1:27.253
14. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:27.258
15. Trulli (olasz, Renault) 1:27.357
16. Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:27.469
17. da Matta (brazil, Toyota) 1:28.274
18. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:29.156
19. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:30.912
20. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1:32.606