Solberget üldözik az Új-zélandi ralin

Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő Petter Solberg vezet az Új-zélandi rali második napja után a vb negyedik futamán. Pénteken hét gyorsasági szakaszt rendeztek, a norvég subarus ebből hármat nyert meg. Mögötte két - egyaránt finn - Peugeot-pilóta: Rovanperä és Grönholm, nagy a csata, jó a meccs.
Vágólapra másolva!

Újabb két WRC-s esett ki, de a gyári Mitsubishik csütörtöki blamáját követően (az első gyors után megadták magukat a Lancerek) most "csak" privát indulók mondtak csütörtököt: Viita (Ford) és Henning Solberg (Peugeot). Előbbinek az ötös gyorson ért véget a verseny motorhiba miatt, utóbbi a négyesen besokallt, Petter fivére a remek nyolcadik helyről pottyant kifele.

Amúgy meg ugye ott tartottunk, hogy két rövidke szuperspeciál után Solberg vezet, miegymás. Aztán a pénteki elsőn, a hármason azonos időt repesztett a kétszeres világbajnok (2000, 2002) Grönholmmal, a citroenesek továbbra is gyengélkedtek.

A négyesen megint Mr. Hollywood volt a leggyorsabb, ezúttal a végre remeklő, Loix-pótló Rovanperä előtt. Az ötösön Grönholm, Solberg, Rovanperä, a hatoson Rovanperä, Solberg, Duval volt az első három sorrendje. Grönholm hibázott, borult, 40 mp-et vesztett.

A hetesről (a bizonyos Possum, 48,21 km) Rovanperä jött ki leghamarabb, mögötte Grönholm, Loeb és Solberg. Közben az ötöst követően összetettben Grönholm vezetett, majd ismét Solberg, eztán viszont már Rovanperä (egy-két mp-cel...)

A napot záró két szuperspeciálokat Solberg és Duval nyerte, így aztán minimális előny a norvég menőnél, a világbajnoknál. A 2003-as legjobb konstruktőr, a Citroen talán magára talált, de a legfeltűnőbb a Peugeot, a 307-es Peugeot ereje, gyorsasága, üdvözöljük. Fordékat sem szabad leírni, no, bármi megtörténhet, sok van még nagyon.

Eső semmi, csak a szárazság, takarítás (Loeb, Märtin...), panaszkodás - ez megy. Meg a bosszankodás a Mille Pistes edzésrendszer (kevesebb idő, koránkelés, későnfekvés, több lehetőség a hibázásra ergo nem biztonságos, stb.) miatt, ez "csak" teszt, de biztosan senki nem akarja, hogy jövőre bevezessék - az összes többi hülye, a csapatok, pilóták által joggal agyonszapult FIA-tervezet mellett.

PCWRC (vébés N csoport): Stohl (Mitsubishi) vezet a subarus Ligato és Herridge előtt.

34. Új-zélandi rali, az élcsoport állása 9 gyors után:
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) 1:25:09.5 ó (100 km/ó)
2. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307) + 5.0 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 31.0 mp
4. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 31.2 mp
5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara) + 48.0 mp
6. Duval, Prévot (belga, Ford Focus) + 53.5 mp
7. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara) + 1:03.1 p
8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 1:24.8 p
9. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206) + 1:51.3 p
10. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 5:10.1

Szombaton nyolc újabb gyorsasági szakasszal (138,84 km) folytatódik a száguldás.