A finn Marcus Grönholm nyerte a ralivébé ötödik, ciprusi futamát, s győzelmével a pontversenyben is átvette a vezetést az ezúttal harmadik észt Markko Märtintől (Ford). Második itt is, ott is a francia Sebastien Loeb (Citroën). Első siker hát a 307-es Peugeot WRC-nek, s egy év szünet után újabb diadal Magic Marcusnak. A konstruktőri táblán csökkent a Ford előnye a két PSA-konszertesó előtt.

A címvédő Solberg a végére egészen a hatodik helyig feljött, bravúr, miután pénteken az első két gyorsasági megnyerését követően motorhűtési gondok miatt tetemes hátrányba került. Kalap le még csapattársa, Hirvonen és a privát Fordot hajtó Tuohino előtt is.

De elsősorban Grönholmot illeti a dics - a kétszeres világbajnok (2000, 2002) Magic Marcus több mint egy év, a tavalyi Argentin rali után tudott ismét futamot nyerni (pályafutása során már 16-nál jár). És vezet a pontversenyben, ahogy a Peugeot is felkapaszkodott a Ford és a Citroën mögé. És arról se feledkezzünk meg, hogy ez az első győzelmük a 307-essel, egészen bizonyosan lesz még egy rakás. És ha Rovanperä oroszlánjának váltója nem betegeskedik, vélhetően kettős győzelmet ünnepelhetett volna Provera bácsi,  elégedetten szivarozgatva.

Második és negyedik hely a Citroënnek, nem rossz, Loeb és Sainz mester is ott van a legjobbak között, ahogy kell. A Fordnak ezúttal csak Märtin termelt pár pontot - a kékoválosok eddig így is nagyszerűen teljesítenek, kérdés, meddig vezethetnek a márkaversenyben (valószínűleg nem sokáig).

De vissza Solberghez és a Subaruhoz, meg ahhoz a gondolathoz, hogy ha Rovanperä váltója másképp gondolja, kettős Peugeot-győzelem születik. Hát nem. Mert ha Mr. Hollywood Imprezája is egészséges, Soli bizony nagyon ott lett volna az elején, ha nem a legelején. De máshogy történt, ezzel együtt semmi gond, a norvég közönségkedvenc gyengébben szokott kezdeni.

A mitsubishisek leszereplése sajnos papírforma, a jelek szerint nem volt elég az egy év pihi. Panizziéknek volt egy két reményteljes részeredménye, de semmi több.

Amúgy a harmadik napról (bár már semmi különös nem történt, csak meleg volt meg a szokásos, killer utak): a vasárnapi első 13-ason (25,24 km) Grönholm elég rendesen odatette magát, 17,5 másodpercet adott a második Loebnek, 20-at a harmadik Märtinnek. Solberg más hetedik, kielőzte Tuohinót.

A 14-esen (12,94 km) ismét Grönholm volt a leggyorsabb (Märtin és Loeb itt csak tizedeket kapott), a 15-ös, rövidke szakaszon (9,49 km) aztán Loeb győzött (Grönholm és Märtin persze alig maradt le). Egy kör vissza, Grönholm előnye megnyugtató, Märtin nem tudja megfogni Loeböt, lentebb mindenki tisztes távolságra a másiktól, Solberg kapaszkodik.

A 16-oson (a második 13-ason, 25,24 km) Grönholm újfent jól elporolta a mezőnyt, a 17-esen (a 14-es ismétlése, 12,94 km) Loeb és Grönholm egyformát autózott (Solberg és Märtin is csupán tizedekkel volt lassabb, már meg sem lepődünk a meccs nagyságán)... Ja, Soli már Hirvonen előtt, nem semmi.

Az utsó, levezető 18-as (9,49 km) Solbergé lett, hogy kerek legyen minden (hisz' a subarus győzelmével kezdődött a verseny péntek délelőtt) - Grönholm győzött, simán, Loeb második, Märtin harmadik és így tovább. Szép volt, jó volt, lassú volt, kemény volt, ahogy azt várták, vártuk.

Vasárnap egy ismerős esett csak ki: Petter fivére, Henning Solberg. A privát 206-os Peugeot-t gyűrő norvég a 17-es szakaszon adta fel műszaki hiba miatt, a kilencedik helyről.

Következik az Akropolisz-rali június 4. és 6. között, az már gyorsabb (és lesz JWRC is), hogy aztán jöjjön a törökországi verseny (június 25-27). No megállás, mindenki kísérje figyelemmel a 16 futamból álló sorozatot, mert érdemes.

Forrás: EPA
Provera főnök úr majd most biztos megint medzsikmárkuszozik, Grönholm meg csak mosolyog és vezet, gyorsan. Mindenki boldog elégedettséggel nyilatkozott, még a legyőzöttek (a citroënesek, a fordosok és a subarusok) is, ami egy ilyen iszonyat nehéz versenyt követően több mint érthető.

Egy kis statisztika még búcsúzóul: 18 gyorsasági volt betervezve, egy elmaradt, a szakaszgyőzelmeken négyen osztoztak - Solberg, Loeb 6-6, Grönholm 5, Märtin 1 (a 17-esen holtversenyben nyert Loeb és Grönholm). Csapatban meg Subaru, Citroën 6-6, Peugeot 5, Ford 1, és a 17-es sztori dettó. Gumilag Michelin-Pirelli 12-6. Az élen sok változás nem volt: Solberg vezetett a hármasig, aztán Grönholm, a célig. A futamot mindössze 22-en fejezték be, monnyuk kevesen is indultak, 40-en.

32. Ciprusi rali, végeredmény, élcsoport:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) 4:58:44.5 ó (65,6 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) + 54.0 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) + 1:09.1 p
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 3:18.0 p
5. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 7:09.0 p
6. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 10:23.1 p
7. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) + 10:34.9 p
8. Tuohino, Ahonen (finn, Ford Focus WRC) + 14:10.7 p