Magic Marcusnak oda a varázsereje

Vágólapra másolva!
Két (és fél) nap után továbbra is az aktuális világbajnok áll az élen az 51. Akropolisz-ralin, a vb-sorozat hatodik futamán. A subarus, norvég Petter Solberg mögött a finn Harri Rovanperä (Peugeot) és a pontversenyben vezető francia Sebastien Loeb (Citroen) autózik dobogós helyen. A finn Marcus Grönholm (Peugeot) kiesett.
Vágólapra másolva!

A csütörtök esti egy rövidkét beleszámolva kilenc pénteki szakaszt követően szombatra hét jutott a verseny szempontjából alaposan megcsappant, az új szabály miatt viszont továbbra is népes mezőnynek. Utóbbihoz annyit, hogy a korábban kiesett Märtin, aztán Gardemeister, Schwarz, Sola, Béres újra rajthoz állt, sőt az időeredményeket figyelgetve sokszor bizony oda is verte a többieket, főleg persze az Akropolisz tavalyi győztese, Märtin. De mindez nem számít, egyelőre - tesztelik a SupeRally rendszert, bizony.

Lényeg, hogy a péntek után jókora előnyt összeautózó Solberg szombaton is vitézkedett, s megbüntetve is majdnem fél perccel vezet riválisa, Rovanperä előtt. A harmadik helyért Loeb kielőzte Duvalt, aztán szakadék, Panizzi kivételével már csupa privát WRC-s bravúrkodik. Hogy hová tűnt az elején még vezető, aztán az első napot a negyedik helyen záró Grönholm? Nos a kétszeres világbajnok 307-esének a 11-esen már nem bírta a hátsó felfüggesztése, sokadszor ütötte meg, "Magic Marcus" vesszőfut, még mindig. Több mint egy éve képtelen nyerni. Ha ennyire nem is, de elég peches volt Hirvonen, aki már Panizzi nyakán lihegett a hatodik helyért, mikor is a 15-oson hűtési problémák lassították le, nagyon.

Amúgy a szakaszokat sorrendben Loeb, Solberg, Rovanperä, Loeb, Rovanperä, Solberg és Solberg nyerte, nem véletlen hát fölényük (kiegészülve a szintúgy remeklő Duvallal). Soli csak a 13-ason ijedhetett meg, midőn közel fél percet bukott a gyengélkedő fék miatt (pénteken a csapattárs Hirvonennek is volt ilyen baja). Este aztán újabb félperces büntetéssel sújtotta a versenybíróság, mert az ellenőrzésnél kiderült, hogy a Subaruról hiányzik a sárvédő gumi.

JWRC: Andersson (Suzuki) esett egy szépet, csapattársa, Wilks vezet az egyaránt Renault-s Cols és Bernardi előtt. Mindent összevetve rengeteg a kieső, nemcsak a ciprusi, ez a verseny is "gyilkos", alig vannak már harmincegynéhányan a hetvenvalahányból.

Vasárnapra hat szakasz maradt (98,50 km), koradélután vége is. Solberg győzelme még mindig nem biztos, miért is lenne az - persze már óvatosabban is nyomhatja, spórolhat. Már nem kell takarítania, ezért Loeb roppant gyors, de az Rovanperä is - még mindig kérdés, bírja-e a 307-es. És Duvalt sem szabad feledni, gyönyörűen terelgeti a Focust.

Ha így marad, egyéniben Loeb és Solberg picit megugrik, csapatban a Citroen átveheti a vezetést a Fordtól (mert ugye Sanyibá is jó még gyári pontra). Ha Panizzi alatt nem esik szét a Lancer, végre ismét eredményes lehet a Mitsubishi is.

51. Akropolisz rali, az élcsoport állása 16 gyors (278,63 km) után:
1. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza) 3:25:49.5 ó (80,3 km/ó)
2. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307) + 28.5 mp
3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara) + 37.3 mp
4. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 46.9 mp
5. Carlsson, Anderson (svéd, Peugeot 206) + 4:08.8 p
6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 4:43.2 p
7. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 206) + 5:50.3 p
8. Tuohino, Ahonen (finn, Ford Focus) + 8:03.3 p
... 13. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 25:54.9 p
... 31. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara) + 41:37.6 p

"Kiestek":
Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307)
Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus)
Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer)
Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia)
Schwarz, Hiemer (német, Skoda Fabia)
Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus)
Välimäki, Honkanen (finn, Hyundai Accent)
Béres, Stary (szlovák, cseh, Hyundai Accent)
Voullioz, Giraudet (francia, Peugeot 206)