Autóbontó Török rali C2-vel, Palióval

Csütörtöktől vasárnapig az idén már 16 futamból álló vb-sorozat hetedik állomásán tekereg a mezőny, jelesül a "gyilkos", 5. Török ralin. A győztesre jó WRC-szokás szerint épületes hülyeség fogadni, durva csata várható. És lesznek megint juniorok, az is jó dolog.

Eltelt három hét, majdnem, Ciprus és Görögország után elkövetkezik hát a zsinórban harmadik mediterrániai futam, a törökországi. Lassú, embert és gépet próbáló, nehéz, kemény (murva). Tavaly volt először vébés ez a rali: Sainz győzött Burns és Duval előtt. Benikék is megmutatták.

Most meg Cipruson (Grönholm kizárását követően) Loeb, az Akropoliszon az aktuális világbajnok Solberg nyert. Lényeg a lényeg: bárki diadalmaskodhat a Citroën, Ford, Subaru, Peugeot négyes két-két egységből. Leszámítva talán Hirvonent és Duvalt, ők azért még szemtelenül fiatalok a nagy-nagy bravúrhoz.

Szal a központ Antalya, Kemer, az átlagsebesség alacsony, kieső, buktázó sok. Meleg (sőt forró - tavaly bezzeg februárban volt), szárazság, por (vs. eső). Az össztáv 1236,44 km, ebből 383,33 a gyorsasági, 17 szakaszra bontva. Start csütörtök este egy szuperspeciállal (lesz pénteken is), aztán folytköv. A leghosszabb gyors 36,1 km-es, jókora.

No, nézzük a gyáriakat csapatról csapatra, a pontversenyben elfoglalt helyezésük alapján:

Citroën: Az éllovas Loeb egy évvel ezelőtt blamált, eltévedt, kifogyott a benzin a Xsarából. Most - helyzetéből adódóan - az első napon takarításra ítéltetett, aztán majd jól felzárkózik, akár nyerhet is, meglátjuk. Sanyibá ugye győzött, azzal lett neki is 25 futamgyőzelme, mint csúcstartó kollégájának, McRae-nek. Idén eddig nem nagyon megy neki, a technikára szokik panaszkodni, ám természetesen nem adja föl.

Ford: A görögországi kiesésével lépéshátrányba kerülő Märtin tavaly hatodik lett, az addig aszfaltmenőnek tartott Duval harmadik. Autójuk brutális, bármire képesek.

Subaru: Hirvonen 2003-ban még nem volt Solberg csapattársa, de mindketten ugyanúgy, ugyanakkor, a négyes gyorson ripityára tört felfüggesztéssel feladták a viadalt. Soli tán a legnagyobb esélyes, az Impreza félelmetes murván, Hirvonen meg gyűjtögetheti a pontokat és a tapasztalatot.

Peugeot: Oroszlánék csúnyán lemaradtak a konszerntesótól, nincs még győzelem a 307-essel, de lehet, akár most is. Grönholm egyszer biztos összekapja magát, Rovanperä is olyan, hogy nem szabad nem számolni vele. Tavaly nem sikerült nekik a Török rali, tehát az előjelek nem éppen kedvezőek.

Mitsubishi: Panizzi egy évvel ezelőtt a kiváló ötödik helyen ért célba, és ezúttal is jó lehet pár pontra, ha bírja a Lancer. A másik gépben Galli próbál szerencsét.

Privát WRC-vel Carlsson (Peugeot 206), Warmbold (Ford), a Petter fivér Henning Solberg (Peugeot 206), Tuohino (Ford), Ginley (Subaru) és Yazici (Ford) nevezett. Ők az ismertebbek - akad még pár nóném csávó is. Fülöp Rajmund úgy volt, hogy indul egy angol navigátorral, illetve Skoda Octavia WRC-vel, de mégsem. Majd tán Németországban - nyilatkozta.

És a nyitó Monte meg a legutóbbi Akropolisz után megint nekiveselkedik a JWRC-s mezőny a Suzukikkal, Renault-kkal ésatöbbi, meg a még nagyon új Ford Fiestával (a volánnál Latvala). Á, és állítólag lesz C2-es Citroën is, zsír. És, el sem hiszem, Fiat Palio Super 1600-os meg Fiat Palio Kit Car a listán, ajjaj.

És még két rövidhír: futamot nyert a Fabia WRC, a német bajnokságban, a dics Armin Schwarzé (és Manfred Hiemeré). Ugynacsak skodás történés, hogy bejelentették: az augusztusi Finn ralin a helyi menő Jani Paasonen is kap egy gyári Fabiát (Gardemeisteren és Schwarzon kívül).

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK