Solberg és Märtin is elszállt

Vágólapra másolva!
A világbajnok, norvég Petter Solberg (Subaru) és egy másik nagy esélyes, az észt Markko Märtin (Ford) is kiesett már az Argentin rali első napján, utóbbit navigátorával együtt kórházba szállították megfigyelésre. Vezet a finn Marcus Grönholm (Peugeot) a két citroënes, a spanyol Carlos Sainz és a francia Sebastien Loeb előtt.
Vágólapra másolva!

Az első (másfeledik, mert csütörtök este kezdtek) nap 12 szakaszának győztesei sorrendben: Solberg, Märtin, Solberg, Solberg, Loeb, Loeb, Grönholm, Sainz, Grönholm, Grönholm, Grönholm és Grönholm.

A négyes gyorsig Solberg állt az élen, mögötte Märtin. Az ötösön Mr. Hollywood Imprezája köhögött egy vízátfolyás után (csapattársáé, Hirvonené dettó), a kékoválos észt meg vagy 170-nél bukott egy rondát, kiesett. Sorozatban harmadszor nem szerez pontot. Navigátorával együtt - megfigyelésre - kórházba szállították őket, komoly bajuk szerencsére nem történt. Összetettben Grönholm vette át a vezetést Loeb és Sainz előtt.

A későbbiekben olyasmik történtek, hogy Rovanperä 307-esében rakoncátlankodott a kormánymű, Panizzi Lancerjének elhagyta pár kerekét, Solberg lassult. Sainz a nyolcason kielőzte Grönholmot (a matador rendszámát utoljára a tavalyi Korzikai ralin figyelték a többiek). A kilencesen aztán Magic Marcus visszavágott, és figyelem, Solberg feladta, motorhiba. Megszakadt hát a nagy sorozat, első idei versenyét nem tudja - pontszerző helyen - befejezni a 2003-as csempion.

Röviden ennyi. Grönholm nagyon megy, több mint egy év után - megismételve tavalyi argentin sikerét - újra győzhet, ha végigbírja, első diadala lenne a 307-esnek. Mögötte lőtávolban a két citroënes, Sanyibá külön dicséretet érdemel, zseniálisan teljesít. Loebnek nyitóként takarítania kellett, ez van, ha az ember ott nyomul a pontvadászat élén... Kiváló helyen még a mostanság igen megbízható, megint egyke fordos Duval, a Mitsuval meglepetésre Sohlberg (az ezernyi problémával küzdő Panizzi nagyon lemaradt), Hirvonen, mint mindig, majd a helyi menő Perez Companc egy Bozian-206-ossal, végül Rovanperä.

Tehát egy kétszeres világbajnok a topon (Grönholm: 2000, 2002), egy másik kétszeres világbajnok üldözi (Sainz: 1990, 92), igazán zsír. Az a két menő, aki nyert itt már korábban, nem is egyszer, akinek van tapasztalata, miegymás. A faiatalok - kis túlzással - a levesben. De van még hátra bőven, meglátjuk, mit hoz a folytatás.

PWRC: az argentin Ligato (Subaru) vezet az osztrák Stohl, az olasz Galli, a spanyol Sola és a finn Paasonen (mind Mitsubishi) előtt. Honfitársánál is gyorsabb Pozzo (Subaru), ő azonban nem vébés N-es.

Szombaton 9 gyors vár a megfogyatkozott mezőnyre. Ahhoz képest, hogy valami télféle van ottan Córdoba környékén, mégsincs hideg, meg csapadék se nem van. A gumiválasztáson felettébb sok múlik (dehát ez majdnem mindig és mindenhol így van). Csúszós, laza murvás utak helyenként kövekkel. Folytköv.

24. Argentin rali, állás 12 gyorsasági után (élcsoport):
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) 2:00:52.2 ó (83,5 km/ó)
2. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 8.4 mp
3. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) + 33.6 mp
4. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) + 2:50.8 p
5. Sohlberg, Lindström (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 4:43.5 p
6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) + 7:49.8 p
7. Perez Companc, Volta (argentin, Peugeot 206 WRC) + 8:47.2 p
8. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 10:04.8 p
9. Pozzo, Stillo (argentin, Mitsubishi Lancer) + 10:11.4 p
10. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus WRC) + 10:41.7 p