Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat tizenegyedik állomásán, az újonc, murvás Japán ralin csapat az elit. Az első nap kilenc szakasza után élen az aktuális világbajnok norvég Petter Solberg (Subaru), mögötte a trónkövetelő, francia Sebastien Loeb (Citroën) és a finn Marcus Grönholm (Peugeot).
Vágólapra másolva!

Az állítólag a finn futamhoz hasonlító, ölég sebes japániai versenyen sem a juniorok, sem a vébés N-esek nem indulnak. A megannyi helyi menőn túl mindösszesen kilenc WRC-s egység harcol az abszolút sikerért. Borzasztó kevés, de hát el kellett vinni a ralikrémet a felkelő nap országába, vagy mi. Más kérdés, hogy a szurkereknek Subaru van, Mitsubishi már nincs, utóbbi kiszállt még fejlesztgetni a gyengécske Lancer WRC-t. A csöppnyi távolság okán Skodáék sem utaztak el tesztelni a Fabiát.

Háromgyémántos kocsiból persze van egy rakás (Evo 8-as is), de az ugye nem WRC. A legjobbak pedig ebben a felállásban érkeztek a mi szempontunkból tökmindegy, helyileg hová helyezhető (amúgy Hokkaido), milyen (mellesleg Obihiro) központú Japán ralira:

Citroën
Loeb, Elena (francia)
Sainz, Marti (spanyol)
Ford
Märtin, Park (észt, brit)
Duval, Droeven (belga)
Subaru
Solberg, Mills (norvég, brit)
Hirvonen, Lehtinen (finn)
Peugeot
Grönholm, Rautiainen (finn)
Rovanperä, Pietilainen (finn)

Plusz még privát (Ford Focus) WRC-vel a német Warmbold repeszt, mint mindig. A táblázatból pedig látszik, hogy a családi okokból távolmaradó Stephane Prevot helyett a 42 éves Philip Droeven navigál Duvalnak. Droeven korábban három versenyen már segített honfitársának, idén főállásban a francia bajnokságban diktál Emmanuel Guigou-nak.

Idén ez itten a negyedik Japán rali, persze az első, mint vébés, korábban ők nyertek:

2003: Arai (Subaru Impreza WRC)
2002: Bourne (Subaru Impreza WRX)
2001: Isida (Mitsubishi Lancer)

A verseny 27 gyorsból áll 386,68 km-rel, az össztáv 1707,17 km, jó sok. Szuperspeciál a városban, a szervezők 15 éve készülnek, nagy a felhajtás. Azért is, mert a Subarun (és a Mitsubishin) túl további japán gyárak gondolkodnak a beszálláson (főleg a Suzuki).

Szokás szerint Loeb a pontversenyben vezetők mindenkori takarító szerepében tetszeleg az első körben, de hiszen ez nem szokta zavartatni. Előnye komoly, tavaly részt vett a japán edzésen, van némi tapasztalata. Közel hát a végső diadal. Csapattársa is remek formában van, a kétszeres világbajnok (1990, 92) Sainz sorra szállítja a dobogós helyeket. És nagyon megy neki új ralikon. A világbajnok Citroënnek tehát jól állna a szénája, ha lenne neki.

Subaru: az aktuális egyéni legjobb Solbergnek igyekeznie kell, ha még egy darabig el akarja mondani magáról, hogy ő az. Zsinórban három ralit nem tudott befejezni, csúnyán lemaradt. "Hazai pályán" nagyon bizonyítani akar. Hirvonentől sokat ne várjunk, nem is.

A fordosok mostanában ismét pontgyűjtő akcióba fogtak, Märtin és Duval ezúttal is tuti jó nem egy-két egységre. A Peugoeot-nál sosem lehet tudni, mindenesetre két finnel tepernek, élen a kétszeres világbajnok (2000, 02) Grönholmmal.