Carramba! - Seat Altea 2.0 TDI Stylance

2004.09.13. 0:23

Az Altea jött, lát és győzni fog.Talán elhamarkodottnak tűnik, hogy egy újonnan érkezett modellről ilyen hamar ennyire biztosan kijelentsük, hogy sikeres lesz, az Altea azonban sok szempontból meggyőzött minket. Sőt, kisebb hibái ellenére nagyon megszerettük.

Úgy jó, ahogy van! Többnyire ilyen sommás kijelentés kíséri azt az érzést, amit biztosan önök is átélték már egy-egy jól szabott zakó próbája nyomán a szabóságban. Nem hosszú az ujja, nem szűk hátban, nem zavar a gallérja, jó helyen vannak a gombok, minden stimmel. Az Altea is ilyen kocsi a kompakt buszlimuzinok között. Egy Armani négy keréken.

Ide nézz!

Ellentétben műszaki testvérével, a Volkswagen Tourannal, a Seat azonnal kitűnik a tömegből. Ilyen mozgalmas orrt többnyire a feltűnést kereső sportgépeken láthatunk, ebben a mezőnyben ez szokatlan elem. Az összkép azonban (a szintén dögös farral együtt) egységes, homogén és nagyon tetszetős. Az Altea beltere is egyéni atmoszférájú: szép a középkonzol, látványosak az ülések, a lendület és a dinamizmus itt is sok részletben tetten érhető. A VW-konszernnél foglalkoztatott formatervezők némelyike biztosan irigy is kicsit a Seatnál dolgozó kollégákra, hiszen az Alteán félreérthetetlenül látszik, hogy utóbbiak sokkal jobban élvezik munkájukat, mint azok, akiknek például a Tourant vagy a Skoda Octaviát kellett megrajzolniuk.

Bőven elég

A tartalomból:
Bemutató: Ford Focus II.
Menetpróba: Maserati Quattroporte
Teszt: Aprilia Pegaso 650 i.e.
Időszerű: Parkolási büntetések behajtása
Már csak azért is csillagos ötöst kell adnunk a designra, mert nem megy a funkció rovására. Annak ellenére, hogy az Altea a kompakt egyterűek mezőnyében szokatlanul sportos elemekből építkezik, utas- és csomagtere megfelelo méretű, jól használható, egyszóval kellemes környezet az utazáshoz. Nagyon jó például az üléshelyzet, hiszen valamivel magasabb, mint a hagyomános építésű kocsikban, de nem annyira emelt, mint az Altea sok vetélytársában. Maguk az ülések is nagyon jók, talán a legjobbak a mezőnyben. Az ülőlap pont olyan hosszú, mint amilyennek lennie kell, a támla kényelmes, az oldaltartás nagyszeru, s - a volánhoz hasonlóan - az egész ülés tág határok között állítható. A vezető helyzetében egyetlen apró dolgot kifogásoltunk csupán: a viszonlyag rövid tengelytáv miatt kicsit közel ül a sofőr az első kerékdobhoz, így a bal oldali lábtartó közel van, s nem tudja kinyújtani a lábát, hogy pihentesse. Átlagos magasságú első utasok mögött bőven marad hely - ha kell, hátul elférnek hárman is, de ha kényelmesen szeretnénk utazni, akkor legfeljebb négy utassal kalkulájunk. Már csak azért is, mert a csomagtartó sem hatalmas. A 409 literes érték még éppen megfelelő, de nem káprázatos. Pozitív viszont, hogy van a padlója alatt egy méretes rekesz (az ezt fedő roló kivétele után összenyitható a raktérrel), a kalaptartó alá pedig kis polcot szereltek, ahol esernyő, összehajtott esőkabát vagy térkép tartható. Az utastérben nincs sok jól használható rakodóhely, az ajtózsebek nem elég nagyok, igaz viszont, hogy a két első ülés közötti fedeles rekeszbe sok minden befér, s mindkét első ülés alatt kis fiókot találhatunk.
Előző
Következő