2005-ös újdonságok a Suzukitól

Vágólapra másolva!
A jelek szerint rengeteget túlóráztak a Suzuki motorfejlesztői, akik szinte az egész modellpalettát kezelésbe vették. Amit nem gyúrtak át külsőre vagy technikailag, az minimum új fényezést kapott.
Vágólapra másolva!

Vissza a dobogóra - GSX-R 1000

Korábban már bemutattuk a 2005-ös ezres gixxert, azonban időközben újabb adatok láttak napvilágot a Suzuki superbike-járól. Az új váznak köszönhetően a motor sokkal kompaktabb lett, a súlycsökkenésről már nem is beszélve. A tömegcsökkentésben a felnik is kivették a részüket, ugyanis az új, könnyebb abroncsokkal 300 grammot tudtak lefaragni kerekenként. A blokk lökettérfogata 988 köbcentiről 999-re emelkedett, amit úgy értek el, hogy a furatot minimális mértékben (73 mm-ről, 73,7 mm-re) megnövelték. Újak a titánból készült nagyobb szelepek, amelyek segítéségével 1000-rel nőtt a maximális fordulatszám. A gixxer sokat dicsért, radiálisan szerelt fékei is még jobbak lettek, ugyanis az első tárcsákat 310 mm-esre növelték.

Gyári supermoto - DR-Z 400 SM

A supermoto divathullámot meglovagolva a Suzuki gyári alternatívát kínál a városi huligánkodás kedvelőinek. A DR-Z 400 SM gyakorlatilag a már ismert DR-Z krosszmotor urbanizált változata, ami 17-es felnikben, sima gumikban és megerősített fékekben merül ki. A 398 köbcentis blokkot egy kicsit áthangolták, hogy az alacsony fordulatszám-tartományban nagyobb erőt produkáljon. A supermoto változat még egy fordított villát is kapott, ám ezzel már tényleg kimerült a változtatások sora.

Talpig feketében - SV650/1000

A népszerű SV páros is finom púdert kap a szeme alá, hogy divatosabbnak hasson a következő modellévben. A leglátványosabb változásokat a feketére színezett váz, kerekek és lengővilla jelenti, de ugyancsak lényeges módosítás, hogy a csupasz változat kap egy kis vagány légterelőt, amelynek formáját valószínűleg - egy hasonló funkciót betöltő - Ducati darab ihlette meg... A kisebbik SV technikailag nem változott, azonban az ezres kivitel némi szteroidkúrán esett át: módosították az airboxot, könnyebb lett a vezérműtengely, továbbá megnövelték a beömlők torokátmérőjét (54 mm-re) és a kompressziót.

A legkisebb Bandita - GSF 650

Forrás: --Az Európában forgalmazott legkisebb, 600-as Bandit nem esett át olyan radikális változtatásokon, ahogy azt sokan remélték, és nem kapta meg a hasonló lökettérfogatú GSX-R korszerű blokkját. A Suzuki ennél egy jóval olcsóbb megoldással élt, és egyszerűen megnövelte a régi motor lökettérfogatát 656 köbcentisre. Tartalomhoz a forma alapon változott a motor külseje is, hegyesebb lett a hátsórész, az ülések jobban meg lettek osztva, továbbá az idomos S változat egy teljesen új légterelőt és lámpatestet kapott. Szerencsére a futóműhöz is hozzányúltak: állítható az első villák rugó előfeszítése, valamint a hátsó rugóstag előfeszítése és húzófokozati csillapítása. A változtatásoknak köszönhetően sokkal felnőttesebb lett a Bandit, ám kérdés, hogy ez elég lesz e - a jóval korszerűbb megoldásokat felvonultató - konkurencia legyűrésére...

Talppal előre - VZ 800

Ugyancsak megújult a VZ 800-as Marauder, amely stílusában egyértelműen a nagyobbik, 1600-as változatra hajaz, ami sokkal vadabb megjelenést ad a középsúlyú cirkálónak. A több krómozás alatt némi technikai finomítás is megbújik: a kisebbik Marauder is megkapta a Suzuki FI motorvezérlő elektronikáját, ami vélhetően kulturáltabb és takarékosabb működést eredményez. Fontos apróság, hogy az első villa masszívabb lett, akárcsak a fékek, így még nagyobb önbizalommal lehet majd a szelet talppal előre hasítani.