Fuss Loeb, fuss!

Vágólapra másolva!
A 16 futamból álló vb-sorozat 12. versenye, a 60. Brit rali következik - csütörtök estétől vasárnap délutánig. Loeb és a Citroën egy lépéssel ismét közelebb kerülhet a végső győzelemhez, leginkább Solbergnek (Subaru) van különvéleménye. Ismét összecsapnak a juniorok is.
Vágólapra másolva!

A Cardiff központú viadal össztávja 1328,07 km, ebből az összesen 19, amúgy 9 féle gyorsasági hossza 397,61 km. Lesz a szokásos szuperspeciál, háromszor is, a legdurvább szakasz 32,58 km-es. Nem kevesebb mint 92 páros nevezett, négy győzelemmel (1978, 79, 81, 82) a verseny legeredményesebbje a finn Hannu Mikkola. A jelenlegi mezőnyből Grönholm és Schwarz egyszer-egyszer, Sainz és Solberg két alkalommal nyert.

Hangsúlyozzuk ki: tavaly és 2002-ben is Solberg győzött, így hát ő a legesélyesebb. Első sikerét ezen a futamon érte el, imádja, csakhogy idén a korábbiakhoz képest két hónappal előbb rendezik a Brit ralit, senki nem tudja, mi lesz. Elképzelhető, hogy a nyúlós-csúszós-ködös versenyből száraz száguldás lesz, hideg helyett meg vénasszonyok nyara. Eddig a biztos pont a rossz idő volt, most már itt is agyalni kell, milyen gumit válasszon az ember, mivel tudja meglepni a riválisait, hogyan tud még egy picit gyorsulni. Vagy éppen pályán maradni, nem bemenni a walesi erdőkbe.

Tavaly Solberg, Loeb, Mäkinen volt a sorrend. (Ki ne emlékezne? Az volt a záró, adta a tévé élőben, Mr. Hollywood behúza és tombolt... Loeböt meg fogta vissza a csapata, tök fölöslegesen.) Namost Tommi ugye már - sajnos - nem versenyez. Solberg meg a világbajnok, de most nagy a lemaradása, zsinórban harmadik győzelmével a Brit ralin sem ér túl sokat, ha Loeb nem hibázik. Márpedig az extornász tuti arra fog menni, hogy célba érjen minél előkelőbb pozícióban (dobogó...), az neki tökéletes. Meg a Citroënnek is, amely Loebön túl Sainz mesternek is köszönhetően olyan szorgosan gyűjtögeti a pontokat, hogy aligha vehetik el tőlük a tavaly megcsípett koronát. Persze még Xsarával, de jön a C4...

Amúgy tehát a Citroën Loebbel és Sainzcal nyomul, de a többiek is alapembereikkel igyekeznek: a Ford még Märtinnel és Duvallal, a Subaru Solberggel és Hirvonennel, a Peugeot Grönholmmal és Rovanperävel. WRC-zik még Tuohino, Warmbold és Higgins (Ford), Schwarz, Gardemeister és Paasonen (Skoda), Carlsson (P307), Stohl, H. Solberg (Peugeot 206) és Ginley (Subaru).

A JWRC-ben ez lesz az ötödik verseny, kérdés, Bernardi (Renault) tudja-e tartani a suzukis hadosztályt. Jelenleg 3 pontocskával vezet Anderssonnal szemben, nyolccal Wilsk, Aava és Katajamaki előtt, ők mind Ignist hajtanak.

A Brit rali győztesei a közelmúltban:
2003: Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza)
2002: Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza)
2001: Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206)
2000: Burns, Reid (brit, Subaru Impreza)
1999: Burns, Reid (brit, Subaru Impreza)
1998: Burns, Reid (brit, Mitsubishi Carisma)
1997: McRae, Grist (brit, Subaru Impreza)
1996: Schwarz, Giraudet (német, francia, Toyota Celica)
1995: McRae, Ringer (brit, Subaru Impreza)
1994: McRae, Ringer (brit, Subaru Impreza)
1993: Kankkunen, Grist (finn, Toyota Celica)
1992: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)
1991: Kankkunen, Piironen (finn, Lancia Delta)
1990: Sainz, Moya (spanyol, Toyota Celica)