Hőstenor - Maserati Quattroporte (menetpróba)

Vágólapra másolva!
Szörnyen unalmas az elitautók mezőnye, egyhangú kórusukból nem csendül ki egyetlen igazán markáns hang sem. Lefojtott motorzümmögés, 250-re leszabályozott sebesség, egymásra sandítgatva kidekázott felszerelés. Nem csoda, hogy amikor belép a hőstenor, leinti a karmester a kórust. Halljuk a Maserati Quattroportét!
Vágólapra másolva!

Ami emberben Pavarotti, az autóban a Quattroporte. Nagy, energikus, elragadó, vigyorogva áriázik, amikor mások már rekedten krákognak. Egyszerűen magára vonja a figyelmet, senki sem szabadul a hatása alól. Az is megemeli a kalapját, akinek nem tetszik. Akinek meg tetszik, azt elbűvöli. Megszokta, hogy istenítik, hogy fejedelmien megfizetik. Sztárallűrjei vannak.

Pavarottival persze egyszerű az eset, aki akar, elmegy az előadásra. Na de a Quattroporte... Lemezen nem kapható, interneten nézegetve nem az igazi. Meg kell venni. Igaz, egy hőstenor gázsijához szabták az árát, de úgy is lehet nézni, hogy két felső-középkategóriás prémiumautó áráért szólistaként emelkedhetünk ki az átlagból. Ennyit azért megengedhetnek maguknak néhányan.

Pininfarina álma

Sokan álmodoznak egy Pininfarina mesterműről. De miről álmodozik maga a Mester? Sergio Pininfarina így tekint vissza 1999-re, amikor megkezdték a munkát: "Mi sem természetesebb, mint hogy mindig is reméltük, egyszer majd tervezhetünk egy nagy, klasszikus olasz limuzint. Az új Quattroportéval ez megvalósult." Igen, az elegancia művészei végre kiélhették magukat. Egyetlen autóba sűríthették bele mindazt a tudást, tapasztalatot, stílusérzéket, ízlést, amely a megrendelők által támasztott korlátok miatt addig bennük szorult.

Forrás: Autó-Motor

Ilyen kocsit ugyanis nem gyárt senki más. A nagy limuzinok nem ilyen sportosak, a sportkocsik nem ilyen tágasak. Ez egy luxuskocsi, versenyautó szerkezettel. Nem, nem olyan, mint egy szupererős Audi, Lexus vagy Mercedes. Azok a kórus vezéregyéniségei. Ez meg a szólista. Nézzük meg, miért!

Talján iparművészet

A Grand Turismo fogalmából következik, hogy egy nagystílű túrakocsi legyen csakugyan nagy. Ne formai trükkökkel próbálják annak mutatni, hanem a valós méreteivel. Nos, a Quattroruote ("Négyajtós") ötméteres, tengelytávja bő 3 méter, utastere is több mint 2 méter hosszú. Csomagtartója uras poggyász elhelyezésére alkalmas, 450 literes. Ellentétben a "2+2" ülésesnek kikiáltott kocsikkal, amelyek hátsó ülésén csak törökülésben lehet nyomorogni, ennek mind a négy utasa kinyújthatja a lábát. Van benne tér, van benne levegő.

Forrás: Autó-Motor

A berendezés pedig... Így, egy az egyben el lehetne helyezni bármelyik iparművészeti múzeumban, későbbi korok okulásául. Egyszerű, de nemes formájú mahagónielemek képeznek összhangot makulátlanul varrott, illatos bőrrel. Az üléstámlából kihajtható asztalka éppúgy megérdemli az elismerő végigcirógatást és a megelégedett használatba vételt, mint a tetőperemből szellemes megoldással kihajtható kapaszkodó.

A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP

Nekem ugyan nem tetszett a volán, a kezelőpanelek és a biztonsági övek fekete műanyagja, de megnyugvással vettem tudomásul, hogy a legapróbb részletekig egyénien specifikálható enteriőr anyagai és színei összesen négymillió kombinációt képeznek, így bizonyára én is össze tudnám válogatni a nekem valót.

Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy más egzotikus autóktól eltérően nagyon megnyugtató volt a kidolgozás minősége, pokoli útjainkon sem zörgött ez a mennyei autó.