Vágólapra másolva!

Barrichello nyerte az első Kínai Nagydíjat

Hihetetlenül izgalmasan alakult a Forma-1 történetének első Kínai Nagydíja, erről a végeredmény tanúskodik igazán: az első három helyezettet 1,4 másodperc választotta el a célban. Nyert a világbajnoki második helyét végképp bebiztosító Rubens Barrichello Jenson Button és Kimi Räikkönen előtt, a defekttel, megpördüléssel sújtott Michael Schumacher az utolsóról csak a 12. helyig jutott. Baumgartner Zsolt három kör hátránnyal 16. lett.

Kérdezze Szabó Róbertet, az Autó-Motor főszerkesztőjét, F1-es szakértőt október 1-jén, pénteken 14 órától!

Kezdjük történetünket egy érdekességgel, a Ferrari az elmúlt öt évben minden újonnan bemutatkozó pályán megszerezte a győzelmet: az 1999-es Malajziai Nagydíjat Eddie Irvine nyerte, a 2000-es amerikai, valamint a 2002-es német (a teljesen átépített hockenheimi pályán rendezett) futamot Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok a Bahreini Nagydíjon sem talált legyőzőre, míg most Kínában Rubens Barrichello diadalmaskodott.

Olyan versenyen, amelyre egy rossz szavunk sem lehet: izgalmas volt, előzést is láthattunk bőven, nem véletlen, hogy gyakorlatilag mindenki az egekig magasztalta a pályát. Biztosak lehetünk benne, sokszor fog még a mezőny Sanghajba utazni, de nem valószínű, hogy a mostani viadal után ezt bárki is bánná.

Az ugyanis nem túl sűrűn fordul elő, hogy az első három helyezettet mindössze 1,4 másodperc válassza el a célban, itt bizony az utolsó pillanatokban is lehetett izgulni. Button megfogja-e Barrichellót, az angolt utoléri-e Räikkönent, ezek voltak az utolsó körök nagy kérdései, s noha a válasz mindkét esetben nem, elsőre azt lehetett hinni, a finn (akinek stratégiáját menet közben megváltoztatta a McLaren) előbb haladt át a célvonalon, mint Button.

Michael Schumachernek semmi nem jött össze ezen a vasárnapon, előbb megpördült, majd defektet kapott, hétszeres világbajnokként így csak a 12. hely jutott neki, s még az a csúfság is megesett vele, hogy lekörözte csapattársa. Ennél azért az elrontott időmérő és motorcsere (azaz utolsó rajthely) ellenére is többet várt magától, de hogy ne búcsúzzon teljesen rossz szájízzel Kínától, az utolsó körben pályacsúcsot futott.

Mellesleg ami neki nem sikerült, az összejött Szato Takumának: a japán autójában még a pénteki szabadedzések után cseréltek motort, csak a 18. helyről indulhatott, mégis behozta a BAR-t a hatodik helyre. Ettől azért még senki ne higgye azt, hogy jobb pilóta Schumachernél.

És ha már BAR: a brackleyi istálló növelte előnyét nagy ellenfelével, a Renault-val szemben, a francia istállónak csak Fernando Alonso volt képes pontot szerezni. Briatore hiába vetette be az adu ászként szerződtetett Jacques Villeneuve-öt, a '97-es világbajnok csak a 11. helyen ért célba, így a nagy fogadkozások ellenére nem tudott odacsapni excsapatának. A másik visszatérő, Ralf Schumacher jó eredményt érhetett volna el, David Coulthard azonban "kiejtette".