Hűsítő kékség - Toyota Yaris Ice Blue 1.3 VVT-i

Vágólapra másolva!
A Toyota az idei modellévben a speciális szériát vetette be a csábítás trükkjei közül. A Yaris Blue változatánál minden a kék szín körül forog, az angol ice (jég) szó pedig arra utal, hogy a nyári kánikulában légkondicionáló enyhíti szenvedéseinket.
Vágólapra másolva!

Fotós kollégámmal egyetemben simán "leszürkéztük" aktuális tesztautónkat, s ezzel mély lelki válságba taszítottuk a Toyota hazai PR-vezetőjét. Merthogy a Yaris Blue egyedi sorozat - legalábbis a gyáriak szerint - kizárólag a kék háromféle árnyalatában kapható. Ha kék, akkor kék, nincs mit tenni, biztosan mi vagyunk színtévesztők... A már önmagában is bájos kisautón a karosszéria színére fényezett lökhárítók és tükörházak, krómozott kipufogóvég és mutatós ködfényszórók vállalják magukra a vevőcsalogatás terhét. Kimondottan a Blue változathoz tervezett, 14 colos méretű könnyűfém felnik járnak az autóhoz, továbbá a felszereltséget azonosító jelzés is egyedi - ez utóbbi belül, a küszöbborításon és a szőnyegeken szintén visszaköszön.

Hódító praktikum

Forrás: Autó-Motor


Forrás: Autó-Motor


Menő manó

A Blue széria háromféle motorral (1.0 VVT-i - 65 LE, 1.3 VVT-i - 87 LE, 1.4 D-4D - 75 LE) érhető el, szerkesztőségünknél az izmosabbik benzines erőforrással járt az egyedi Yaris. Az 1298 köbcentis motor valódi városi vagánnyá avatja a kocsit, a kis Toyota lelkesen vágtáz, méreteinél fogva a sűrű forgalomban is jól manőverezhetünk vele, s a parkolás sem okozhat gondot. A folyamatosan változó szelepvezérlésnek köszönhetően alul is nyomatékos az erőforrás, így nyugodt autózáskor ritkán szükséges a precíz, de kissé akadósan járó sebességváltó karja után nyúlni.

Forrás: Autó-Motor


Ellentételezés

A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP


TZZS, fotó: Hilbert Péter