Az utolsó csavarig - Triumph Sprint ST

2004.09.29. 11:14

Nem érhette panasz az idei Intermotón a Triumphot, ugyanis nem csupán önmagához, de a többi, lényegesen nagyobb kapacitásokkal rendelkező motorgyárhoz képest is sok újdonságot mutatott be. A legkisebb csavarjáig megújult Sprint ST továbbra is a sportosabb motorokat kedvelő túrázókat próbálja elcsábítani, ám 2005-től ezt már sokkal rafináltabb sminkkel és frizurával teszi, hogy a főztjéről már ne is beszéljünk...

Mondjuk ki őszintén: a régi Sprint ST - bár sok hívet szerzett magának - kissé unalmas formájával a sporttúragépek népes táborának egyik jellegtelen darabja volt, vállalva azt a szégyent is, hogy időnként összetévesztik a Suzuki egy jóval olcsóbb túragépével. Szerencsére 2005-től már mindez a múlté, ugyanis az angol cég designerei - nyilván tengernyi prémium és üdülési csekk ígéretétől hajtva - egy egészen egyedi motort hoztak össze. A Sprint külsejét teljesen átszabták, a korábbi gömbölyded vonalakat hegyes élek váltották fel, ami különösen a motor hátuljánál látványos a fehér stoplámpával és gyönyörű kipufogóval megfejelve. A fejidom első ránézésre kifejezetten morcosnak hat, jobban szemügyre véve meg egyenesen ijesztőnek tűnik a három dühösen csillogó fényszórójával.

Forrás: [origo]

A Sprint ST-t érdemesebb egy kicsit alaposabban szemügyre venni, hogy az apróbb finomságok is feltűnjenek: az első indexek - az idomból - felkerültek a visszapillantókba, ahol - a sötét foncsornak köszönhetően - szinte észrevétlenül lapulnak. Gyönyörű krómcsík díszíti az oldalsó légbeömlő nyílásait, de szintén esztétikai csemege a két ötküllős felni is.

Forrás: [origo]

A divatos külső nem kevésbé forradalmi változtatásokat rejt: teljesen új a váz, rövidebb lett a tengelytáv, ami vélhetően kedvezően hatott a motor fordulékonyságára, akárcsak az új, 43 mm-es első villa és a Speed Triple-ből megismert hátsó lengőkar. A márkára jellemző háromhengeres blokk lökettérfogata 1050 köbcentire nőtt, aminek következtében már 125 lóerőt és 104 Nm-nyi nyomatékot lehet az aszfaltra szabadítani a gázmarkolat csavargatásával. Szintén új fejlesztés a 6 sebességes váltó, akárcsak a négydugattyús első és a kétdugattyús hátsó fékek, amelyek a korábbinál nagyobb tárcsákba harapnak. Az angol sportcirkálót kék és ezüst fényezéssel lehet megrendelni a következő modellévben.

 

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK