F1: ezer lóerős motort épít a Honda

2004.10.07. 10:48

A nyolcvanas években alkalmazott turbómotorok "kihalása" óta senki nem érte el az ezer lóerős álomhatárt a Forma-1-ben, a Hondának azonban hamarosan sikerülhet.

Az ezer lóerős álomhatárt csupán a nyolcvanas években sikerült átlépni a Forma-1-ben, igaz, akkor turbómotorok dolgoztak a gépekben. Emberi számítások szerint a jelenleg használt szívóerőforrásokból szinte lehetetlen kipréselni ekkora teljesítményt, a Honda azonban másképp gondolja.

Az Autosport magazinnak adott interjújában Kiucsi Takeo, a Honda F1-es projektigazgatója elmondta, már 2005-ben átléphetik a bűvös limitet. "Sokakkal ellentétben úgy vélem, ez abszolút lehetséges, az előttünk álló számos nehézség ellenére is" - nyilatkozta, utalva arra a tervezett szabálymódosításra, amelynek értelmében a következő idénytől kezdve legalább két versenyt kell kibírnia egyetlen erőforrásnak. "Folyamatosan fejlesztjük új motorunkat, amely várakozásaink szerint a száguldó cirkusz legizmosabbja lesz jövőre."

Kiucsi hozzátette még, valóban nagy előrelépést terveznek. "Az idei és a jövő évi motor közötti különbség sokkal nagyobb lesz, mint a mostani és a tavalyi között. Már hazai versenyünkre, a hétvégi Japán Nagydíjra is egy felturbózott erőforrással készültünk, amelynél jelenleg nincs jobb a mezőnyben: 960 lóerőt tud, nagyobb fordulatszámra képes, így reményeink szerint Jenson Button és Szato Takuma is az első helyért küzd majd Szuzukában."

Button a maga részéről nagyon reméli, hogy az idei kilenc dobogós helyezés után végre a pódium legfelső fokára is felállhat, s ezzel parádésan köszönti századik futamán szereplő csapatát. "Nagyon várom már a Japán Nagydíjat, s így van ezzel csapattársam, Szato is. A pálya már önmagában is roppant különleges versenyt ígér, de számunkra még nagyobb motivációt jelent a csapat ünnepe. Győzelemmel szeretném köszönteni a többieket! A tapasztalatok szerint a szuzukai pálya fekszik az autónknak, így szép reményekkel várjuk a hétvégét" - mondta az angol versenyző.

Az idény utolsó előtti futamának lesz egy búcsúzója is, Olivier Panis pályafutása utolsó versenyét futja Jarno Trulli visszatérése miatt. "Imádom a szuzukai pályát és versenyt! Biztos vagyok abban, hogy érzelemdús lesz a búcsúm. Biztosan hiányzik majd a versenyekkel járó izgalom, ezért nem is szakadok el teljesen a Forma-1-től" - fogalmazott a 38 éves francia pilóta, aki 157 futamon indult eddig.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK