Sárga autó. Év elején már megszoktuk, hogy egy nagy testű Octaviával érkezik Szabó Gergő. Aztán a pécsi futamon kisebb felületen kellett a szponzorok matricáit elhelyezni, jött egy új autó, egy Focus. Most pedig a hírek jönnek, hogy Szabó Gergőék nem neveztek a 4.SZK Transzport Rally-ra.

- Gergő! Jól ment a Focus, amíg szikrát nem kapott...
- Jól ment? De hivatalos vagy. :) Igen, nincs vele baj, szeretem.

- Volt szerencsém ülni melletted előtte a teszten. Én nagyon élveztem, de te azt mondtad, még nincs beállítva az autó. A versenyen aztán jól mentetek, sikerült beállítani?
- Igen, állítottunk és tényleg jól sikerült. Élveztem, tetszett nagyon. Máshogy kell vezetni, mint a Skodát, az biztos, de azt gondolom, elég jó az alkalmazkodó képességem és a jót könnyű megszokni, úgyhogy nem volt nagy gond az összebarátkozással. Más vezetést igényel, ezért más stílusban is mentünk, de nem okozott problémát, mert mi a Skodával sem tudatosan úgy mentünk, hanem ha azzal az autóval gyorsan mész, akkor óhatatlanul is keresztbe megy. A Focus nem csúszkál úgy, jobb a futóműve, könnyebb. Összeségében az idők is azt mutatják, hogy ez az autó sokkal gyorsabb, mint a Skoda volt.

- Nagy volt bennetek a tűz, annyira, hogy még lángra is kapott az autó... Tudjátok már, hogy mi volt a hiba?
- Igen. A viszkó egy hidraulika csöve kilyukadt és a viszkóra nyomta az olajat. Ez lobbant be.

- Sok munkája volt vele aztán Bathó Zoliéknak? Hallottam kábelköteg-cseréről is.
- Igen, és a motor megint kint van az M-Sportnál Angliában, ki kellett küldeni, hogy megvizsgálják, hogy a hő hatására nem történt e valami nagyobb gond. Különben annak ellenére, hogy viszonylag gyorsan el tudtuk oltani, hogy nem nézett ki nagy bajnak, ahhoz képest elég húzós a számla, amibe kerül ez az egész, emiatt most nem is tudunk menni Zemplénben.

Forrás: Duen

- De azért még van remény, hogy látunk benneteket a záró futamon, nem? Szóltak hírek előfutásról is a régi Legacyval...
- Hát igen. Folynak még a tárgyalások a szponzorokkal, mivel ugye 8 versenyre szerződtünk. Sajnos úgy néz ki, hogy a végelszámolásban már se előrébb, se hátrébb nem nagyon tudunk végezni, úgyhogy maradunk a helyünkön, ha nem indulunk, és a versenyre szánt pénzt rá kell költeni az autóra, hogy rendben legyen.

- Akkor ez az előfutás sem biztos még?
- Még folynak a tárgyalások. Nem tudom, tényleg. Az is lehet, hogy helyette csinálunk egy közönségtalálkozót, még nem tudom. Most jöttem haza, kint voltunk Erdélyben motorozni, úgyhogy ezeket a dolgokat még most egyeztetem ezen a héten.

- Mikulás-kupa?
- Szerintem megyünk a Bözsikével... :) Valószinű ő fog vezetni, én pedig majd hányok, mint ahogy ő tette Pécsett. Nem a WRC-vel, valamivel, valószinű a Legacyval. Ő vezet, én navigálok.

- A Focust viszont láthatjuk Zemplénben?
- Tárgyalunk Angyalfi Karcsiékkal, talán igen. Ez is a héten derül ki. Érdeklődtek a dolgok felől.

- Azért csak viszket a kezed, hogy menj még egyet idén a Forddal, nem?
- Hát persze. Prágában van egy rallysprint december 5-én, azon szeretnénk elindulni. Ott lesz a komplett gyári Skoda mezőny: Schwarz, Paasonen, Gardemeister és egy csomó WRC. Bent a városban lesz egy őrület, ott lehetne egy jót menni a Focussal.

- Remélem azért csak látunk Zemplénben is, ha mással nem, akkor a Legacyval... Szép hosszú autó az is, meg tud csúszni, akár keresztbe is...
- Ááá, nem lehet azzal rendesen csapatni. :) :) :)

- Azért neked csak sikerülne.
- :) Majd meglátjuk. Vagy talán egy Zsigulit kellene szerezni. Úgyis rég mentem már Zsigulival...