Trakéta - Trabant 601 S

2004.10.12. 11:52
Akadnak dolgok, amelyekkel egyszerűen nem lehet betelni. Például azzal sem, ha az ember a magabiztosan vigyorgó gúnyolódók arcára fagyasztja a mosolyt egy olyan kocsival, ami legalul foglal helyet az autós ranglétrán.

És melyik autó lenne alkalmasabb erre a Trabantnál, amely az egykori komcsi szimbólum, az átkos korszak berregő-bűzölgő maradványa? A megvetett, Németországban a fal leomlása után gyakran szinte vadonatúj állapotban roncstelepre vitt Trabinak olyan kiterjedt rajongótábora alakult ki az elmúlt években, hogy a találkozókon többen vannak, mint a legtöbb más márka összejövetelén.

Elöl van hátul, hátul meg elöl

Találkozókon már többször láthattunk Trabikat, amelyekbe erős VW-motorokat szereltek, de olyan utcai vassal (bocsánat, papírral) még nem találkoztunk, amely olyan következetes és radikális erősítőkúrán ment volna keresztül, mint Gert és Klaus Urland Trabantja. Ez ugyanis egy középmotort kapott, ráadásul nem is akárhonnan - egy Hondából! Az első ülések mögé szerelték be az 1,6 l-es, 16 szelepes Honda-hajtóművet, amely terhelésen úgy üvölt, mint egy feldühített medve. De ez sem volt elég, ezért most, az Urland-kúra után a négyhengeres motor 124 helyett 185 ló erejével röpíti előre a megtáltosodott Trabit. Az erő egy ötfokozatú váltón keresztül tevődik át a hátsó tengelyre, amely előző életében a CRX elejében szolgált.

Elöl meghagyták az eredeti laprugós tengelyt, amelyre rövid Spax lengéscsillapítókat szereltek, így a kocsi elejét 7 cm-rel közelebb a tették a földhöz. Elöl adapterlemezek segítségével felszerelt, belső hűtésű, Golf GTI fékek teljesítenek szolgálatot, míg hátul az eredeti Honda-tárcsák és -nyergek dolgoznak.

Az elöl 7x13-as, hátul 8x14-es (175/ 50-es, illetve 195/45-ös gumikkal felszerelt), Dezent Design kerekek akkor is biztonsággal az úton tartják a Trabit, ha a teljesítmény a nitrorendszernek köszönhetően 210 LE-re ugrik.

Műgyantával könnyű

Persze az eredeti kerékjáratokban nem fértek el ezek a kerekek, de a karosszériát könnyű volt  átalakítani, mivel a kiegészítéseket könnyen megdolgozható, melamingyantával keményített szövetből készítették. A frontspoiler és a hűtőrács ugyanebből az anyagból készült. A Trabi "rozsdamentes" karosszériáját megszabadították a díszlécektől, a tetejére viszont kapott egy légbömlőt a Kia Carnivaltól. Ezenkívül Magic Modul hátsó lámpák, integrált indexekkel rendelkező, átlátszó üvegű fényszórók, saját tervezésű lyuggatott kilincsek, versenytükrök, biztonsági zár az egykori motorháztetőn és tűzpiros-fehér fényezés teszik a Trabi megjelenését izgalmassá.

A belső teret is a verseny-optika jellemzi: bukókeret, alcantarabevonatú és Urland logót viselő CRX-ülések, 28 cm-es sportkormány, nitrokapcsoló és többpontos biztonsági övek. De még mindig nincs vége a felsorolásnak: kazánlemez padló- és ajtóborítások, saját készítésű műszerfal, alupedálok, Foliatec váltókar-hosszabbítás Audi TT kulisszával, menő ablakfóliázás és egy akrilablak a motor felett, ami rálátást enged a Trabi szívére. Gazdái szerint a gép 210 km/h körül megy. Még egy pár ilyen átépítés, és a végén még elkezdjük sajnálni, hogy beszüntették a Trabant gyártását!

Forrás: Tuning & Stereo

Előző
  • 1
  • 2
Következő