Az extornász, és a medve bőre

Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig a 16 futamból álló vb-sorozat 14. versenyén, a 48. Korzikai ralin méretik meg az elit. Az aszfaltos futamon elvileg kettős bajnokavatás lesz: mind a francia Sebastien Loeb, mind csapata, a Citroën révbe érhet.
Vágólapra másolva!

Eljött az idő. Már se csapatutasítás, se semmi nem akadályozhatja meg abban Loeböt, hogy megszerezze pályafutása első világbajnoki címét. Már csak ő ronthatja, bukhatja, tolhatja el. Előnye 26 pont, a három hátralévő versenyen összesen 30-at lehet gyűjteni, azaz ha az egyik kedvenc viadalán minimum negyedik helyen ér célba (vagy a Katalán vagy a záró Ausztrál ralin), ünnepelhet.

A francia extornász már tavaly is majdnem megcsinálta, de akkor még nem volt ilyen egyértelmű a helyzet, s a Citroën szólt: a konstruktőri trón mindenekelőtt! Az meg is lett, elorozták a PSA-konszerntesó Peugeot-tól, Loeb azonban muszájból visszafogta magát és "hagyta" győzni Solberget - no ez azért mit sem von le a subarus norvég érdemeiből, sőt.

A 2004-es évad egyértelműen kettejük meccséről szól. Káprázatosakat vívnak, kimagaslanak a mezőmyből. Loeb utánozhatatlanul kiegyensúlyozott, gyorsasága és tanulékonysága mellett nagyon okos és taktikus. Solberg talán gyorsabb, de többet hibázik - és minden bizonnyal ez a címvédésébe kerül.

A Citroënnek meg Loebön túl ott van a egyéni harmadik Sainz, és a kétszeres világbajnok (1990, 92) spanyol matador is rendre sok pontot zsebel be, így tuti az újabb csapatarany (7 pontocska kell csak hozzá). A második Fordnak inkább lefelé kell figyelnie, mert a Subaru nincs túl messze.

Pontilag, pontversenyileg még annyit, hogy egyéniben már csak Loeb vagy Solberg, csapatban vagy a Citroën, vagy a Ford győzhet. De hatalmas összegeket nyerhet az a vakmerő (vagy féleszű) fogadó, aki nem Loeb és a Citroën végső sikerére tesz. És bejön esetleg.

Ami pedig a főszereplőket illeti, mindenki mondja a magáét. Azaz Solberg továbbra is nyomul, folytatná félelmetes sorozatát, és Japán, Wales, illetve Szardínia után zsinórban negyedik futamgyőzelmére hajt. Azzal nem foglalkozik, hogy van-e esélye és mennyi, csak csinálja, örül, hogy ilyen jól megy, és hát magasztalja is az ellent, joggal, szimpatikusan.

Loeb meg teszi a dolgát, s úgy véli, ha nem hibázik, ha tudja autózni a saját tempóját, ha bírja a Xsara technikája, akkor nemhogy világbajnok, de futamgyőztes is lesz. Persze az sem ábrándítja ki, ha valaki gyorsabb nála, de nagyon így tervezték, hogy Korzikán, hazai pályán mulatozhassanak...

Csapattársa, Sainz figyelmeztette: sokkal fontosabb a korona annál, mintsem kockáztasson a 10 pontért, ő már csak tudja. Azt se feledjük, mind Sanyibá, mind korábbi kollégájuk, az 1995-ös világbajnok Colin McRae azt jósolta, hogy Loeb lesz az, aki. A Korzikán hatszor diadalmaskodó honfitárs, az 1994-es legjobb Didier Auriol is ezt a véleményt osztja, és ő is csak óvja Loeböt, nehogy besokalljon. Mert 12 éve neki is nagy előnye volt a négyszeres világbajnok (1986, 87, 91, 93) Kankkunennel és Sainzcal szemben, végül utóbbi nevetett.