Ezerszámra viszik az új Mustangot

Vágólapra másolva!
Jó szimata volt az amerikai Ford konszern vezérkarának, amikor bő negyven évvel ezelőtt piacra dobta a Mustang modellt. Az autó hihetetlenül népszerű lett: már az 1964 áprilisi bemutató napján 22 ezer megrendelés futott be amerikai az kereskedőkhöz a 2368 dollárért kínált kupéra.
Vágólapra másolva!

A Ford Mustang egyike azon ritka amerikai típusoknak, amelyek Európában is (megérdemelt) sikert arattak, s ma is népes rajongótáborral rendelkeznek. Negyven év alatt több mint nyolcmillió Mustang talált gazdára szerte a világon, s az élénk kereslet láttán a konszern szeptember végén piacra dobta a kocsi ötödik változatát.

Alig három hét leforgása alatt az 5000 amerikai Ford-kereskedőhöz kiszállított összes példány elfogyott, pedig az alapmodell ára 20 ezer dollár körül van. Habár a detroiti konszern nem tervezi a Mustang európai forgalmazását, egyes német kereskedőknél van lehetőség a hűtőrácsán galoppozó paripát hordozó autó megrendelésére. Ilyen például egy wuppertali kereskedőház, amely saját internetes oldalán kínál Amerikából importált modelleket, köztük az új Ford Mustangot is.

Az árakat összehasonlítva azután kiderül, hogy a Mustanggal is főleg az amerikaiak járnak jól. Wuppertalban ugyanis az igényesebb típusok (a cég csak DeLuxe és Premium változatot, tehát a legdrágább kivitelűeket importálja) 30 ezer eurónál kezdődnek és 37 ezernél végződnek. Utóbbi a GT Premium modell ára. Igaz, ezért a pénzért négyliteres hathengeres, illetve 4,8 literes nyolchengeres aggregát duruzsol a motorházban, 210, illetve 300 lóerővel hajtva meg a hátsó kerekeket. (Mindkét motor eleget tesz az Euro-4 szabványban előírt környezetvédelmi előírásoknak.) A szériaváltóval kézzel kapcsolható az öt plusz egy sebességfokozat, az automata váltóért 1070 euró felárat kérnek Wuppertalban.

A kereskedőház október közepén várja légi úton az első Mustang-szállítmányt Detroitból, a megrendelők novemberben vehetik át a sportos kupék első példányait.