Mint ismeretes, tavaly év elején leállt a Swiftek gyártása. Azóta folynak a találgatások, mikor jön az utód, s vajon mennyiben hasonlít majd nagy sikerű elődjéhez? Nos, a Párizsi Autószalonon végre kibújt a szög a zsákból...

Ha a két éve leleplezett Concept S tanulmányautóról kérdeztük a gyár illetékeseit, eddig mély hallgatásba burkolóztak. Szó volt ugyan egy sportos modell piacra dobásáról, de hogy bármi köze lenne a jövőre érkező Swifthez, azt cáfolták. Most persze kiderült, hogy csupán marketingfogásról volt szó, hiszen a beharangozott típus nem más, mint a "mi autónk" legújabb generációja. Nekünk, magyaroknak ez nagyszerű hír. A gyártás előkészületeként ugyanis két év alatt százmilliárd forintos beruházást hajtottak végre Esztergomban, így 600 új alkalmazott (összesen 2600 fő) és 250 frissen vásárolt hegesztőrobot állhat munkába a termelés megindításakor. Ezzel a Suzuki legnagyobb európai gyárává nőttük ki magunkat - jövőre több mint 170 ezer autó gurul le a futószalagról, sőt, a hamarosan bemutatkozó Suzuki-Fiat egyterű is nálunk látja meg a napvilágot!

Előrelépés

A kezdetben három- és ötajtós karosszériavariánsokkal készülő új Swift még vonásaiban sem hasonlít a tavaly leköszönt modellhez. Gömbölyded formavilága, rövid túlnyúlásai az aktuális trendhez igazodnak, akárcsak a jó minőségű anyagokból összeállított utastere. Az 1,3-as, 91 lóerős és az 1,5-ös, 101 lóerős, változó szelepvezérlésű benzines mellett a GM-mel közösen fejlesztett 1,3-as Multijet dízelmotort is választhatják a leendő tulajdonosok, erőforrástól függően ötfokozatú manuális, avagy négy- és ötfokozatú automatikus erőátviteli egységgel.

Az új Swift kisebb az Ignisnél (hosszúság: 3695 mm, szélesség: 1690 mm, magasság: 1500 mm), ám felszereltségével és technikai fejlettségével túlmutat nagyobb testvérén. A régi, merev hidas hátsó futóművet független felfüggesztésekre cserélték, az extralistán pedig megjelent a függönylégzsák, valamint a navigációs rendszer is. Alapfelszerelés lesz a szabályozható magasságú vezetőülés, a kulcs nélküli indítás és az állítható kormányoszlop.

Forrás: Autó-Motor

A tartalomból:
Menetpróba: Ford Focus, Mondeo Titanium X, BMW M5
Teszt: Dacia Logan 1.4 8V MPI, Skoda Octavia 1.4 16V Ambiente, VW Caddy Life 1.9 PD TDI, Smart Forfour 1.3 Passion
Melléklet: téli gumiabroncsok

S az ár?

Az autó piaci pozicionálásáról egyelőre nem döntött a vezetőség. A jelenleg is zajló közvélemény-kutatásokon múlik, hogy milyen alapfelszereltséggel és milyen áron kerülhet februártól a szalonokba. Az mindenesetre biztos, hogy csinos külseje már nem változik, a jövőre induló Suzuki JWRC alapjait pedig már nem az Ignis, hanem a Swift adja.

KZS