Péntektől vasárnapig a 40. Katalán ralival folytatódik a világbajnoki versengés, a sorozat utolsó előtti meccse az aranyérmek korai elhappolása után elsősorban a dobogó további fokaiért küzdők számára fontos. Közülük is minden bizonnyal a búcsúzó Sainznak. JWRC-ben pedig ez a záró futam.

A 16 futamos ralivébé utolsó előtti versenye jön, a 40. Katalán rali. A Lloret de Mar központú derbi össztávja 1721,19 km, ebből a 10 féle, összesen 20 szakaszon 384,08 km a gyorsasági. Pénteken 6 gyorson 115,04, szombaton 8 szakaszon 162,88, vasárnap 6 gyorson 106,16 km vár a mezőnyre. Minden nap kétszer teljesítik az adott  útvonalakat - a legrövidebb gyors 5,05, a leghosszabb 35,18 km-es. Korzikát követően tehát ismét aszfalt, de ez gyorsabb. Ősz lévén változékony időjárásra kell számítani, azaz ki tudja, mire... A gumiválasztás dönthet.

Az aszfaltos versenyre 58 páros nevezett, a gyáriaknál a következő leosztásban:

Citroën Loeb Sainz
Ford Märtin Duval
Subaru Solberg Hirvonen
Peugeot Grönholm Loix

Ismét bekukkant az elitbe a Mitsubishi: a Lancer WRC-ket Panizzi, Sola és Galli terelgeti. Lesznek Skoda Fabiák is Schwarzcal, Gardemeisterrel (navigátora, Paavo Lukander utsolsó versenye lesz) és (a cseh líder) Kopeckyvel a volánnál. Privát WRC-vel szokás szerint még Warmbold (Ford) rajtol, no meg Vouiiloz (Peugeot 206), Sarrazin (Subaru) és talán Boland (Subaru).

Ami a legjobbakat és az esélyeket illeti: Loeb és a Citroën nyomás nélkül, már világbajnokként ralizgathat. Loeb már régen nyert futamot, szóval tuti odateszi magát. A visszavonulását bejelentő, Sainz mester meg pláne - szépen kéne elköszönni a szurkolóktól... Valamint megy még a harc a második-harmadik helyért.

A Ford meg akarja tartani a gyári második helyet, Märtin pedig Korzika után itt is nyerni akar a szélvészgyors Focusszal. Ahogy Sainz, ő is az abszolút pódiumért nyomul, akár ezüstérmes is lehet. Duvalnak is kijöhet a lépés és megszerezheti első futamgyőzelmét, hiszen számtalanszor bizonyította már, nem lassabb a többieknél.

A Subaru talán még elkaphatja a Fordot, de inkább a csapatbronz és a 2003-as világbajnok Solberg egyéni második helye, ami reális. Hirvonen tapasztalatot gyűjt. A Peugeot-nál az aszfaltos futamgyőzelemmel még mindig adós Grönholm mellett Loixé a másik 307-es, ő jó, csak nem elég jó szokik lenni betonon.

És a múlt: tavaly (is) Panizzi nyert Loeb előtt félelmetes hajrát kivágva ls remekül (vagy szerencsésen) gumit választva  a kaotikus körülmények közepette. A jelenlegi mezőnyből még természetesen (az amúgy a Real Madridért élő-haló) Sainz tudott győzni szintén kétszer, és mikor először volt vb-futam a Katalán-rali, akkor Schwarz. Se Solbergnek, se Grönholmnak nem kedvence ez a verseny, nagyon nem szoktak jól menni.

A Katalán rali győztesei:
2003: G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206)
2002: G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206)
2001: Auriol, Giraudet (francia, Peugeot 206)
2000: McRae, Grist (brit, Ford Focus)
1999: Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën)
1998: Auriol, Giraudet (francia, Toyota)
1997: Mäkinen, Harjanne (finn, Mitsubishi)
1996: McRae, Ringer (brit, Subaru)
1995: Sainz, Moya (spanyol, Subaru)
1994: Bertone, Chiapponi (olasz, Toyota)
1993: Delecour, Grataloup (francia, Ford)
1992: Sainz, Moya (spanyol, Toyota)
1991: Schwarz, Hertz (német, Toyota)

JWRC: a Super 1600-osok záró versenye, kérdés, Bernardi (Renault) meg tudja-e viccelni a sok-sok suzukist. Élen Wilks (34 pont), Anderssonnak 31, Katajamakinak 27 van, szendvicsükben Bernardinak szintúgy 27. Na ők négyen jót fognak meccselni.