Bár a lényeget már tudjuk, hiszen megvannak az abszolút világbajnoki címek gazdái, azért ne feledjük, tart még a vébé. Jelesül az utolsó előtti futam, az aszfaltos Katalán rali első napján van túl a mezőny, és hát megy a meccs bizony.

És akkor nekivágtak a szezon utolsó aszfaltos versenyének, uszkve 52-en. Az első, 13,17 km hosszú gyorsot Duval nyerte tizedekkel a többiek előtt, valahogy így kezdett két hete Korzikán is. A másodikon (21,80 km) aztán Loeb tönkrevert mindenkit, ennél azonban érdekesebb, hogy egy másik francia, bizonyos Panizzi a harmadik helyen állt a visszanéző Mitsubishivel. Az oké, hogy imádja, többször nyerte már a Katalán ralit, de hogy van kraft a Lancerben, azt eddig nem nagyon mutatta.

No a harmadik szakasztól (22,55 km) kezdve Panizzi és a háromgyémántos WRC már nem tudta tartani a lépést a legjobbakkal, el is gumizta magát. Amúgy Duval nyerte a gyorsot, Loix meg máris kiesett a 307-es elektronikájának meghibásodása miatt. Loeb megforgott, de folytatni tudta.

A négyes-ötös-hatos a korábbiak ismétlése volt, sorrendben Duval, Loeb és Märtin voltak a leggyorsabbak. A négyes után Duval visszavette Loebtől az első helyet, hogy azt követően ismét helyet cseréljenek. Majd a napi utsón Duval odacsapta a Focust és sajna ki is esett. Még mindig elég zöld a füle, hiába irtó gyors.

Loeb vezet hát minimális előnnyel Märtinnel, többel Grönholmmal, Sainzcal, Solberggel és a többiekkel szemben. Borzasztó nehéz a gumiválasztás, hol száraz, hol egy hirtelen zápor következtében vizes, nedves, csúszós betonon kell iparkodni.

Loeb rég nem nyert futamot, "csak" egy világbajnoki címet, így hát biztosan akar, nem nyomja már semmi tét, mehet, ahogy akar. Märtin meg szeretné fogni Solberget az összmásodik helyért, meg versenyt nyerni minél többet sem utolsó szempont. Meg állást találni, ha a Ford kiszáll. Grönholm sosem végzett még dobogós helyen a Katalán-ralin. Sainz mindjárt visszavonul, szépen búcsúzna hát, és harcban van az abszolút dobogós pozíciókért. Solberg őrizné ezüstjét, de ahogy nem szokott, most sem szokik neki és pirellis Subarujának itt bravúrkodni.

Sarrazin a privát Subaruval újfent keménykedik, és végül is mindhárom mitsus és még két skodás is versenyben van még, ez jó (Kopecky eldobta a Fabiát).

Forrás: EPA

Loeb és a Xsara eddig hozza a papírformát

JWRC: Baldacci az élen egy másik suzukissal, Anderssonnal, illetve Bernardival (Renault) a nyakában. Itten ugye négyen vívnak még a bajnokságért, 34 pontja van a jelenleg csak hetedik Wilksnek (Suzuki), 31 Anderssonnak, 27-27 Bernardinak és a pillanatnyilag ötödik Katajamakinak (Suzuki). Azaz Anderssonnak áll a zászló, de nagyon nincs még semmi se nem eldöntve.

Szombaton nyolc gyorsasági szakasszal (162,88 km) folytatódik a száguldás.

40. Katalán rali, az élcsoport állása 6 gyors (115,04 km) után:
1. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) 1:15:22.2 ó (91,6 km/h)
2. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 2.0 mp
3. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307) + 27.5 mp
4. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 46.4 mp
5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:16.9 p
6. Sarrazin, Pivato (francia, Subaru Impreza) + 1:40.0 p
7. Sola, Amigo (spanyol, Mitsubishi Lancer) + 1:45.5 p
8. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza) + 2:01.4 p
9. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer) + 2:09.6 p
10. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 2:27.3 p
11. Vouilloz, Giraudet (francia, Peugeot 206) + 2:27.8 p
12. Schwarz, Hiemer (német, Skoda Fabia) + 2:43.9 p
13. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer) + 3:11.6 p
14. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus) + 3:37.9 p