Seat TDI-tuning gyári garanciával

2004.11.08. 7:11

Bivalyerős benzines és több mint nyomatékos dízelmotorokkal szerelt Seatokat mutogattak a minap az Euro-Ringen, a III. Seat Adrenaline Nap keretében szerencsére picit sportolni is lehetett.

Szemmel láthatóan egyre sportosabb és "dizájnosabb" modelleket dob piacra a 2001 őszétől az Audi-márkacsoportba tartozó Seat. Már bemutatkozott az Altea, nemsokára érkezik az új Toledo formabontva, mindenféle kategóriák, skatulyák határainak tologatásával, átszabásával.

A Cuprákat (Ibiza, Leon) már jól ismerjük, ezek kisszériás, részben kézi gyártású változatok a Seat Sporttól. Az új Leon Cupra ugye már nem 210, de 225 lovas 280 Nm maximális nyomatékkal, 6.9 mp alatt röpít 100-ra, ha van hol, 242 km/h végsebességre is képes. A Cupra felirat piros festése a megkülönböztető jel.

Nemrég bezzeg itt az Ibiza FR (Formula Racing), amely nem Cupra, mindenestül Martorellben gyártják. Az FR-t elöl méhsejt-mintás levegőbelépőiről, hátul dupla kipufogóiról és a lámpák titánszínű betétjéről ismerni föl, a titán különböző árnyalatai a tükörházon, a 16"-os könnyűfém kerekeken, és bent is számtalan helyen visszaköszönnek.

Az FR sportfutóművet kapott, kemény, feszes a rugózása. Élményautó-mivoltát 1.9-es TDI-vel (130 LE, 310 Nm) vagy 1.8-as, hengerenként ötszelepes benzines turbóval (150 LE, 220 Nm) bizonyítja - a dízellel 9.3, a benzinessel 8.4 mp alatt gyorsulhatunk 100-ra, előbbinek 208, utóbbinak 216 km/h a végsebessége.

Ha az a FR a belépő a sportos, erős, már-már versenyautós Seatok világába, akkor a Cupra TDI-vel nagyjából meg is érkeztünk: 160 lóerő, 330 Nm, 100-on 7.6 mp alatt van, csúcssebessége 220 km/h, a váltó hatsebességes, a kerekek 17"-esek.

Forrás: [origo]

És még van tovább, mert a Seat vezérképviselet most az országban elsőként gyári tuningprogramot hirdet: ausztriai gyártású (PBOX Austria Gmbh.) Power Box beszerelését kérhetik a vevők bruttó 220 ezer forintért. A teljesítménynövelő bármely Seat TDI motorhoz elérhető gyári garanciával, a kúra minden fordulatszám-tartományban erősebbé és rugalmasabbá teszi az amúgy sem vérszegény olajosokat.

Forrás: [origo]

Így lesz az Altea 2.0 PD TDI-je 140 helyett 166 lóerős, maximális nyomatéka 320 helyett 380 Nm. Akár az Ibiza Cupra erőforrása is tovább vadítható 189 lóerőre 396 Nm-rel párosítva...

Mindezek kipróbálására (is) nyújtott remek lehetőséget a III. Seat Adrenalin Nap. Kiderült, hogy a Power Box, azaz a plusz erő kapcsolható, de ki - csak akkor piszkáljuk, ha vissza akarunk venni. A gyári tuningolt Altea menetteljesítménye meggyőző, nagyon megy, és egyáltalán nem rosszindulatú.

Forrás: [origo]

Hasonló jókat lehet elmondani az Ibiza FR-ről, a Leon és az Ibiza Cupráról is, az országos túraautó-bajnokságban abszolút harmadik Zengő Zoltán Leon Supercopája meg a maga 300 lóerejével és versenytechnikájával persze más tészta, sajnos csak a jobbegyből figyelgetve...

KAPCSOLÓDÓ CIKK