Astra után, Clio előtt, Porsche felé

Vágólapra másolva!
Úgy volt, hogy megnyerte az idei Astra-kupát, aztán mégsem. De már úgyis egy Porsche felé kacsintgat, előtte viszont még V6-os Renault Clióval tervez egy tanulóévet. Célja Le Mans, nemcsak versenyez, de épít is, szinte mindenre van jogsija, ami földön-vizen-levegőben közlekedik, veterán klubnak is lelkes tagja - dr. Grigalek Gáborral, a "száguldó sebésszel" beszélgettünk.
Vágólapra másolva!

Dr. Grigalek Gábor valóban doktor, méghozzá plasztikai sebész-szakorvos. A budai magánklinikán ülünk le munkaidő után, de csak azt követően, hogy még nappali fényben sikerül lencsevégre kapni egyfelől az utcai kocsit, másrészt azt a gyönyörű autót, amellyel - mint később megtudjuk - nemcsak "veteránkodni" lehet.

Szóval az interjú apropója a győzelem volt, a siker az Astra-kupában. Amiről aztán hamar kiderült, hogy nem az, hanem "csak" második hely. Mert az utolsó hétvégén többeket is kizártak mindenféle meg nem engedett módosítás, szabálytalankodás miatt, eredményeiket törölték - nem mondhatjuk botránymentesnek a 2004-es márkakupás szezont...

Grigalek Gábor persze csalódott amiatt, hogy végül mégsem ő lett a bajnok, ám ennél is jobban fájlalja, hogy nem lehet egyenlő feltételek közt bizonyítani, ki a legjobbak legjobbika. Mint elmondja, bizony felvetett egy olyan ötletet, hogy a közvetlen élboly tagjai fussanak pár plusz kört azonos autóval, döntsék el a pályán - elvetették.

Módosítani kéne a versenykiírást - így Grigalek. Aki az astrázásba 2000-ben kóstolt bele Borsi Gergő barátja unszolására, mondván, ebben a sorozatban aztán "kijön", tud-e vezetni az ember. Meg nem kell saját autó, lehet bérelni. Lillafüreden debütált egy remek hetedik hellyel, segített, hogy mindenkinek új volt a pálya. Egy halálos baleset azonban - ideiglenesen - elvette a kedvét, hogy 2001-ben már teljes évet menjen és hetedik legyen, a következő szezonban meg már ötödik.

Idén pedig - a még mindig nem hivatalos - közlemény szerint ezüstérmes. Kedvence a Hungaroring, no meg Parádsasvár és Kiskunlacháza. A szlalom is fekszik neki, a Pécsett megnyert prológ jelzi. Borult már nagyot, de ezek az autók biztonságosak - teszi hozzá. S hogy mitől mennek olyan eszeveszettül az 1,6-os, 105 lovas Astrák? Kőkemény a futómű, az autó gokartmód fordul, ennyi. A Hungaroringen péládul az utcai turbót is lepipálja, ver néhány Honda Civicet, Lada VFTS-t, Suzuki GTI-t, Cliókat is.

A pálya egyébiránt meg azért pálya, hiszen mondjuk a rali lényegesen drágább, szponzor nélkül lehetetlen, balesetveszélyesebb, szerinte őrültség is a szabálymódosításoknak "hála". Kilométerenként új alkatrészek sokasága kell, nem is nagyon a sofőrön múlik...