Ráadásként a roadsterhez rendelkezésre áll a 911-nél megismert PASM (Porsche Active Suspension Management) aktív futómű. A szerkezet nem csupán a pillanatnyi útviszonyoknak és vezetési stílusnak megfelelően képes automatikusan változtatni a lengéscsillapítók keménységén, hanem a középkonzolon található gombbal normál és sportos "üzemmód" közül választhat a pilóta. "Sport" állásban 10 milliméterrel alacsonyabbra ül az autó, az érezhetően feszesebb csillapítás pedig egyebek mellett csekélyebb karosszériadőlést eredményez. Akinek még ez sem lenne elég, annak a Sports Chrono csomag tartogat még néhány izgalmas csemegét. Például a Sport feliratú gomb megnyomása után a motor élénkebben válaszol a gázadásra, lelkesebben pörög fel, a stabilizáló elektronika (bekapcsolt állapotban) valamivel engedékenyebb, a PASM pedig a lehető legkeményebb futóműhangolást aktiválja a kínálatból.

Azután a középkonzol tetejére illesztett, chronograph stílusú stopperóra és a nagyméretű központi kijelző lehetőséget ad arra, hogy versenypályán mérjük, majd grafikon segítségével kiértékeljük a köridőket. Sportcsomag esetén a Boxsterhez kérhető hatfokozatú, manuális sebességváltó. Ilyen körülmények között a fékek is fokozott igénybevételnek vannak kitéve. No, nem mintha a szériaberendezés nem lassítaná elég meggyőzően a kocsit, de az extralistáról kerámiatárcsák választhatók, elöl hat-, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel! Ezek aztán úgy harapnak, mint egy veszett bulldog, s a fáradékonyságnak jelét sem adják. A PSM (Porsche Stability Management) menetstabilizáló rendszer ezentúl mindkét modellben alapfelszerelés - a szerkezet ugyan kikapcsolható, de amint a blokkolásgátló dolgozni kezd, újra aktiválja magát.

Nyitott személyiség

Másfajta örömautózásra is "nyitott" a Boxster. Az időjárás kegyes volt hozzánk, így aztán a késő őszi vényasszonyok nyara lehetőséget adott arra, hogy a roadsterezést is alaposan kiélvezzük. Miután a központi rögzítő kart kioldottuk, a Porsche 50 km/órás sebességig akár menet közben is képes levetni vászontetejét - a művelethez mindössze 12 másodpercre van szüksége. A tóparti úton igazán pazar egy ilyen kellemes, nyitott autóval suhanni.

A Cayenne terepjáróból ismert, de közvetlenül az új 911-esből importált vezetési környezet megnyerő, a felhasznált anyagok minősége példaértékű, s az ergonómiára sem lehet panasz. A négyféle ülés közül a legprofibb kivitelnél nem csupán a magasság és az ülőlap dőlésszöge szabályozható, hanem felfújható légpárnákkal az oldaltámasz és a deréktámasz is. Mivel pedig a kormány (ebből három verzió van: normál, sportos és multifunkciós) immár magasságban és tengelyirányban egyaránt állítható, az ideális pozíció megtalálása gyerekjáték. Nem csak kényelemben, hanem biztonságban is érezhetik magukat a Boxster utasai, ugyanis ez az első roadster-kabrió, amelyik speciális fejlégzsákkal is védelmezi a bent ülőket.

A tartalomból:
Bemutató: az új 3-as BMW, Husaberg FE 650e
Menetpróba: Citroen C4, Maserati GranSport
Teszt: Seat Ibiza Cupra 1.9 TDI, Renault Clio RS és Mégane Sport
Poszter: Ford Focus RS WRC

Hazai nyitány

A Porsche Boxster és Boxster S páros nálunk máris rendelhető, az első bemutatóautó érkezése a napokban várható. Amennyiben belekalkuláljuk a plusz felszereltséget, elődjéhez képest relatíve 9, illetve 13 százalékos árcsökkenés mutatkozik. Persze, az élményautó így sem olcsó mulatság, a 14,4 millió forintos Boxstert és a 3,3 millió forinttal drágább Boxster S csúcsmodellt kevesen engedhetik meg maguknak.

Tóth Zoltán Zsolt