Euro NCAP: Véget kell vetni a gyilkolászásnak!

Vágólapra másolva!
Tizennégy különböző típust törtek ripityára a Euro NCAP független szervezet laboratóriumaiban, hogy kiderítsék mennyire védik a bent ülő felnőttek és gyerekek testi épségét a legújabb modellek. A tesztelések során egy esetleges gyalogosgázolás következményeit is vizsgálták, ám az esetek többségében lesújtó eredmény született.
Vágólapra másolva!

Tizennégy típus új eredményeit hozta nyilvánosságra a Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) egy Madridban megrendezett biztonságtechnikai konferencián. Az eredmények nézegetve elmondható, hogy az autók egyre jobb passzív és aktív megoldásokkal védik az utasokat, ám a gyalogosokkal a gyárak többsége látszólag egyáltalán nem törődik: a 14 autóból 9 mindössze egyetlen csillagot szerzett a gázolásokat szimuláló tesztek során a maximálisan adható négyből.

- A gyilkolászásnak véget kell vetni! - kommentálta a lesújtó eredményeket Claes Tingvall, a Euro NCAP elnöke, aki szerint az autógyáraknak nem lenne szabad megvárniuk az EU 2010 környékén életbe lépő direktíváit, és már most el kell kezdeniük olyan autókat gyártani, amelyeket úgy terveznek, hogy a lehető legkisebb sérüléseket okozzanak egy gázolás során.

Egészen más a helyzet, ha a bent ülők biztonságát nézzük, ugyanis a 14 vizsgált típusból nyolc kapott öt csillagot az ütközési teszteken. A legjobb eredménnyel az új Ford Focus végzett, de szintén jól muzsikált a Renault Modus, a Citroën C4, a Citroën C5, a BMW 1-es sorozat, az Audi A6-os, a Seat Altea és a VW Touareg. Érdemes egy kicsit visszatérni a Focus ütközésvédelmi eredményére, ugyanis ez volt az első modell a Euro NCAP tesztjei során, amely mind frontális, mind oldalütközés esetén 100 százalékot teljesített.

Nagy meglepetésre "csak" négycsillagos minősítést kapott az átdolgozott 5-ös BMW, ugyanennyi csillagot kapott még a Hyundai Get, a Skoda Octavia és az újratesztelt 2-es Mazda. A napjainkra már nem túl fényes háromcsillagos értéket csak a Fiat Panda és a Kia Picanto érte el.