Úri passzió - Maserati GranSport

2004.12.03. 7:36
Van, akinek megélhetési alap a sport, van, akinek úri passzió. Ha ez az autózáshoz kötődik, akkor nehezen találni alkalmasabb kocsit a nemes szenvedély kiélésére a Maserati GranSportnál. A Coupé továbbfejlesztett változata ugyanis megőrizte az alapmodell fényűző eleganciáját, gyorsaságban ugyanakkor felveszi a versenyt bármivel, aminek négy kereke van.

A Maserati Coupé nagyszerű telivér, egyike a világ legpompásabb GT-autóinak, amely kastélyfeljáróban éppolyan jól mutat, mint a Monte Carlo-i Casino előtt. Luxuskocsi, Ferrari motorral... Csupán annyi a baj vele, hogy hiába az a Ferrari V8-as, hiába a valóban kiemelkedő menetteljesítmények, a Coupé sohasem fogadtatott el igazi sportkocsinak. Abban a körben, ahol az átlagautókét tízszeresen meghaladó vételár kifizetésének képessége helyezi egészen magasra a mércét, mindig is felrótták neki, hogy a világ leggyorsabbjainak presztízsvetélkedőjén elmarad egy hajszállal a messze nem annyira előkelő, ám könyörtelenül hatékony Porschétől.

Ez azonban ma már a múlt. A jelen a GranSport, amely bármilyen autóval felveszi a versenyt. Legyen az összeméretés műfaja kígyózás a szerpentinen, vagy száguldás az autópályán, mindenütt képes úgy menni, hogy mindössze a vezető képzettsége, vagy kockázatvállalási hajlama szabjon határt a tempónak. Mivel pedig ez így van a többieknél is, a GranSport bekerült abba a körbe, ahol már nincs helye kicsinyes méricskélésnek, ahol a legszigorúbb ítész is jobban teszi, ha döntetlent hirdet, és a személyes ízlésre, preferenciákra bízza a döntést. A Maserati célba ért.

Finom módosítások

Az alap Coupé, amely főbb vonásaiban nagyon hasonlít a vászontetős Spyder modellre, csupán néhány részletében változott meg, de ott is csak finoman, hogy GranSport legyen belőle. Az aerodinamikai csiszolás legfeltűnőbb jele a kidomborodó küszöb és a szerény kilépőél a csomagtartó fedelén. A motoron a szívórendszert tökéletesítették, teljesítménye 390 lóerőről a mégiscsak imponálóbban hangzó kerek 400-ra nőtt. Erőátvitelként kizárólag a részben önzáró differenciállal összeépített hatfokozatú robotváltó, a Cambiocorsa áll rendelkezésre, de azt gyorsabb kapcsolásokra, sportosabb reakciókra hangolták. Lényegében ennyi.

A tartalomból:
Menetpróba: VW Golf GTI, Yamaha MT-01
Teszt: Citroen C5, Peugeot 407 SW, Opel Tigra
Időszerű: év végi akciók a piacon
Téli vezetéstechnika

De a hatás... A hatás - az mellbevágó. Pontosabban hátba vágó. Mármint gyorsításkor. A fejedelmi bestia ugyanis öt másodpercen belül katapultálja magát százra, de ez még afféle bemelegítésnek sem számít nála, hiszen vehemensen folytatódik a nekirugaszkodás: kétszázig, amelyet negyedikben ér el, mindössze 17,4 szekundum telik el, majd az első kilométer után 23-nál áll meg a stopper. Aki ügyes, tolatva is szerezhet meglepetést ismerőseinek, a GranSport ugyanis 89 km/órát ér el hátramenetben... Előre azért valamivel többet, 290-et.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK