Cserében viszont kénytelenek vagyunk elviselni a kíméletlenül kemény felfüggesztéseket. Ezek aztán rossz minőségű úton becsülettel osztogatják az ütéseket. Ami azt illeti, a Skoda Fabia RS ehhez képest légpárnás hajónak számít. Persze a 205/40-es abroncsoknak, az ültetett futóműnek, a rövidebb rugóknak, a feszesebb lengéscsillapítóknak és a vaskosabb kanyarstabilizátoroknak hegyi szerpentinen mutatkozik meg igazán az előnye. Ahhoz képest, hogy én éppen az ellenkezőjét vártam, az Ibiza majdnem minden esetben képes ezt a tekintélyes erőt a talajra juttatni.

Forrás: Autó-Motor
Enyhén alulkormányozott viselkedés jellemzi, s csupán a hajtűkanyarokban érdemes óvatosabban kezelni a gázpedált. A sportos formázású, Cupra-feliratos ülések megfelelő oldaltartást garantálnak. A vezető székének a magassága is állítható, de én szerettem volna még pár centivel mélyebbre engedni. A pilótafülke amúgy elég komor, a fehér számlapos műszerek, az alumínium pedálsor, valamint a piros cérnával varrt sebességváltó-szoknya, kézifékkar és sportkormány (a középállást jelző vörös csíkkal) persze némiképp határozottabbá teszi a sportos hangulatot.

A tartalomból:
Menetpróba: VW Golf GTI, Yamaha MT-01
Teszt: Citroen C5, Peugeot 407 SW, Opel Tigra
Időszerű: év végi akciók a piacon
Téli vezetéstechnika

Amúgy érdemes két kézzel markolni a kormányt, mert a hosszanti útbordák megvezetik a kerekeket, s erőteljes gyorsításkor a hajtási befolyás is érezhető. Az áttételezés ugyan közvetlen és a rásegítés mértéke is megfelelő, mégsem elég érzékletes a kormányzás. Az AP Racing fékekre viszont igazán nem lehet panasz: erejük precízen adagolható, kíméletlenül lassítják a kocsit, s erőltetett menetben sem lehet kifárasztani a rendszert.

Kettőből egy

A Cupra felszereltsége szinte hiánytalan, a sebességtartó automatika, az elektronikus klímaberendezés és a napfénytető kivételével az alapár minden fontosabb tételt magában foglal, ami csak egy Ibizához elérhető. Természetesen a képességeit és a szolgáltatásait keményen meg kell fizetni, az Ibiza Cupra árából simán vehetünk kettő, a tesztautóéból meg kis híján három alapmodellt.
 
Tóth Zoltán Zsolt, fotó: Hilbert Péter