Az új Passatot csak jövő márciusban, a Genfi Autószalonon csodálhatja meg először az európai nagyérdemű, a Volkswagen mindenesetre kedden nyilvánosságra hozta az első fotókat és adatokat az új középkategóriás limuzinról.

Kicsit úgy tűnik, a Volkswagen-konszernnél egységesíteni próbálják az arculatot, de ha esetleg mégsem ez a helyzet, az új Passat orra akkor is (minimum lámpailag) picit audisra sikeredett. A most nyilvánosságra hozott képek alapján első pillantásra úgy tűnhet, a jelenleginél sokkal hosszabb lesz a 2005-ös Genfi Autószalonon (március) bemutatkozó limuzin, valójában azonban csupán 6,2 centiméterrel (4,77 méter) nyúlt meg elődjéhez képest.

Szélességben 7,4 centimétert gyarapodott az ötödik generációs Passat (1,82 méter), magasságban egyet (1,47 méter). 180 centi feletti kollégám feje a négyesben minduntalan a plafonhoz csapódott a hátsó ülésen "zötykölődve", kérdéses, hogy az egy egységes magasítással sikerült-e a VW-mérnököknek kiküszöbölnie ezt az "aprócska" problémát.

Az újonc mellesleg formailag nagyon jól sikerült, vonalvezetése már-már kupés (hol van már az első generáció szögletessége...). A gyárban némi krómmal is feldobták kinézetét, a hűtőrács átalakításával sikerült jóval karakteresebbé varázsolni az autót. A csomagtér űrtartalma 475 literről 565-re nőtt, a máris viszonyítási pontként emlegetett Mercedes E-osztály 540-et, az 5-ös BMW 520-at tud.

Az új Passat a premierrel egy időben, azaz jövő márciusban kerül a szalonokba (a kombi változat ősszel érkezik), a vevők hét erőforrás közül választhatnak majd. Ezek közül hat közvetlen befecskendezéses teljesen új, csupán a 102 lóerős, négyhengeres 1,6-os érhető el jelenleg. Az új benzines, szintén négyhengeres FSI-motorok sorrendben 115, 150 és 200 lóerőt tudnak, hatsebességes kézi vagy automata váltót mellékelnek hozzájuk. A részecskeszűrővel felszerelt olajosok teljesítménye 105, 140 és 170 LE, a két legerősebb dupla kupplungos (DSG) rendszerrel is kombinálható. Amerikában egyébként már korábban bemutatják az új Passatot, ott a januári Detroiti Autószalonon tartják a premiert.


2005 utolsó negyedében a tervek szerint érkezik egy 3,2 literes V6-os (250 LE) erőmű, valamint várható összkerékhajtású modellek megjelenése is.