A kaliforniai stílus úgy söpör végig az európai tuningvilágon, mint a szökőár a csendes-óceáni szigeteken. Extrém ültetés, sima karosszéria és kevés, de annál feltűnőbb krómkiegészítő - az amerikaiak így szeretik az autókat. És mi is ilyennek ismerjük a sok Caddyt, Chryslert, Lincolnt, Chevyt és a többi rokont. A Mazdának, a Hondának, a Mitsubishinek vagy a Toyotának is jól áll a stílus. De egy BMW-nek???

Meg lehet így puhítani magát az ősnémet márkát? Igen, úgy tűnik, működik a dolog, méghozzá nem is akárhogyan. Ezt Fabrice Winiger bizonyította be egy minden szempontból meggyőző átépítéssel, a változatosság kedvéért ismét Svájcból. Fabrice megengedett magának néhány eltérést az amerikai stílustól, ami, valljuk be, inkább előnyére vált az autónak. Hozzá kell tennünk: Fabrice karosszérialakatos, így a kivitelezés azért nem volt túl drága...

Hatalmas munka

A hathengeres BMW-motorokat felesleges dicsérni, erről elég annyi: Fabrice jól tette, hogy a 2,5 l-es sorost egyszerűen békén hagyta. A motoron megspórolt munkát azonban többszörösen is behozta a karosszérián, amelyet olyan kezelésben részesített, amilyen a nagykönyvben meg van írva. A lecsupaszított kasztnin először a kerékjáratokat kellett kiszélesíteni, elöl 4, hátul 3 cm-rel, majd a felületek letisztítása következett.

Oldalindexet, emblémákat és díszléceket azóta hiába is keresnénk a kabrión - még a csomagtér tetejéről is eltüntették az összes mélyedést, zárat és fogantyút. Szintén meg kell említeni, hogy vérbeli karosszériamester módjára Fabrice tisztességesen lehegesztette az eltüntetendő lyukakat és mélyedéseket, és nem műgyantát meg üvegszálat használt.

A BMW új kiegészítőket is kapott, bár kevesebbet és kevésbé feltűnőket, mint az amerikai kocsiknál szokásos. Rieger szemöldökök, küszöbspoilerek és hátsó kötény, valamint egy Esquiss Auto frontspoiler - ez minden. Egy hátsó spoiler csak megzavarta volna a far elegancáját, ráadásul egy kabriónál teljesen fölösleges. A valódi újdonságot azonban nem a karosszéria formái, hanem színe jelenti: ilyen narancsszínű metálfényezést eddig nem láttunk BMW-nél, legalábbis ennyire élénk árnyalatot biztosan nem. Az egészben az a legmeglepőbb, hogy nem is speciális színről van szó. A rejtély megoldása nagyon egyszerű: a színkód a Lamborghinitől származik.

A 225/35-ös abroncsokat viselő, 7,5x18"-os, krómozott, Alba felnik az állítható, FK futóműnek hála, szorosan kitöltik járataikat és hatásos kontrasztot nyújtanak a napfényes lakkozás mellett. A 10 cm-es ültetés pedig kellő agresszivitást kölcsönöz a kabriónak.

Fabrice láthatóan beleszeretett a narancsszínbe, mivel a belső térben is ugyanez az árnyalat köszön vissza az ülések középső részén, a váltózsákon, az ajtóbelsőkön és az ülésvázakon. A belső tér krómozott kiegészítői is a külső króm-narancs kombinációját tükrözik: a váltógomb, a pedálszett és a Victor sportkormány folytatja azt, ami a felnikkel és a külső tükrökkel kezdődött. Aztán ott van még a szélvédő feketére fényezett kerete, ami olyan jól mutat, hogy akár szériában is működhetne.

Fabrice a megfelelő zenei aláfestésről is gondoskodott, de csak annyit árult el, hogy a beépített csomagtérben mélynyomók és erősítők lapulnak. Ilyenkor előbújik a visszafogott svájci, akinek a kérkedés nincs ínyére. E téren Fabrice mindenképpen távol áll az amerikai tuningőrültektől...

T&S