Bemutatták az M6-os BMW-t

2004.12.15. 13:05

A BMW megőrizve jó szokását a 6-os sorozatnak is bemutatta a legizmosabb, M jelzésű változatát. Az érdekes formájú kupé orrába préselt 10 hengeres motor 507 lóerőt képes a hátsó kerekre küldeni.

Nehéz helyzetbe került az, aki a közeljövőben egy belbudai ingatlan árát tervezte elkölteni BMW-re, ugyanis a nemrégiben piacra dobott M5-ös után leleplezték a 6-os sorozat csúcsváltozatát is. Az M6-os orrába ugyanazt a 4999-es könnyűfém blokkot gyömöszölték bele, mint az 5-ös limuzin esetében, ezért az 507 lóerős teljesítmény és az 520 Nm-es nyomaték várhatóan nem a meglepetés erejével taglózza majd le a publikumot.

A robusztus kupé külsejét a belső értékekhez próbálták igazítani a bajor designerek, így új lökhárítók és óriási, 19 colos felnik hirdetik a bődületes teljesítményt. Hátulról a négy kipufogóvégződés és a kis M6-os felirat lehet árulkodó. A súlycsökkentés érdekében méregdrága megoldásokat alkalmaztak: a tető karbonból, míg az ajtók és a motorháztető alumíniumból készült.

Az 1710 kilós önsúly ellenére az M6-os 5 másodperc alatt (4,6 s) teljesíti a 100 km/órás sprintet, végsebességét pedig elektronika fogja vissza 250-nél. A modell magas presztízsértéke miatt a BMW mérnökei elsősorban a high-tech feliratú raktárból szedték elő az alkatrészeket: 7 sebességes, szekvenciális váltó, önzáró diffi, elektronikusan állítható felfüggesztés és intelligens vezetéstechnikai asszisztensek egész garmadája segíti a sofőr munkáját.



A 6-os széria hat alapszíne mellett az M változatot megrendelő szerencsések további 4 különleges metálszín közül választhatnak: igény szerint Indianapolis vörös, Sepang bronz, Interlagos kék vagy Silverstone színben pompázhat a megvadított kupé, amit 2005 végén kezdenek el forgalmazni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK