Szokták mondani, hogy van piros és van Ferraripiros autó. Ez pedig - külön rendelhetően - versenypiros. Nagyon szép színe van, és maga az autó is egy nagyon szép kis ékszerdoboz, vagy ha akarom, egy nagyon harapós vadmacska. A szép forma, az élénkpiros szín, a nagy kerekek, a hátsó szárny, a matricázás megteszik a hatást, ami oda vezet, hogy az autót megnézik. De nem csak úgy rápillantanak, aztán továbbmennek, hanem megnézik! Hosszan, elismerően. MINDENKI!

Forrás: Duen
Az óvodás csoportot az óvónéni semmivel sem tudta rávenni, hogy a kicsik az autó bámulása helyett inkább átmenjenek előttem a zebrán. A 4-5 fiatal lány elismerő pillantása után kellett szomorúan rájönnöm, hogy nem a szélvédő mögött ülőnek, hanem az autónak szólnak a jelzések. A Streetracing feliratos autók rajzottak az autó körül, követtek a sávban, próbáltak megelőzni, hogy elölről is szemügyre vegyék a nyilvánvalóan közéjük is való gépcsodát. Nem kellett versenyszellemet kinézni azokból a férfiakból sem, akik mutogatva hívták fel egymás figyelmét, nehogy lemaradjanak a látványról. Még a házban lakó nyugdíjas néni is megjegyezte, hogy végre olyan autóval lát, ami nem csak hangos, de szép is.

Belbecs

Forrás: Duen
Bent olyan érzése van az embernek, hogy minden stimmel, minden a helyén van és mindennek van helye (csak ne forduljunk hátra a hátsó ülések felé...) Az ajtók megfelelően nagyok, a küszöbön nagyautós a márkajelzés, a vezérlőegységek egyértelműek, és kellőképpen kiszolgálják a bennlévőket. A műszerfal majdnem spártai, mégis minden olyan információval ellát, amire szükség lehet. Szerencsére nem követi a Citroën néhány konkurens azon törekvését, hogy ne csak a vezetőhöz jussanak el a sebességi és más adatok, hanem középről bárki leolvashassa, így a fordulatszám és minden egyéb ide tartozó adat a kormány mögött kapott helyet. A középső panel az audio egység és a fedélzeti számítógép nem túl fontos adatait jeleníti meg, míg a klíma visszajelzője talán kicsit túlságosan is lent kapott helyet.

És helyet kapnak más tárgyak is, amiket mi viszünk magunkkal az autózáshoz.
Nem is kevés helyet! Az ajtókon a térképzseb mellett egy-egy nagy rekesz található, és a műszerfal is rengeteg kis zugot kínál fel utazni vágyó limlomjainknak. A kesztyűtartó nem csak nagy, de hűthető is. A helység klímatizálását határozottan végző egység mézpergetőre emékeztető rácsaival könnyebb szabályozhatjuk a beáramló levegő irányát.

Forrás: Duen

Kellemes érzés beülni az autóba, a magasságában is állítható első ülések már-már nagyobb kategóriát idéznek. Szép rajzolatú a szabása és nagyon jó az oldaltartása. Hasonlóan kagylósított ülések jutottak még hátra is, bár az autó méretéből adódóan nem kívánom senkinek, hogy felnőtt ember létére arra kárhoztasson, hogy hosszabb távon kelljen a hátsó sorban helyet foglalnia. A 10 éves lányomnak még pont elfért a lába, pedig az ülését hátrább csúsztattuk. Ugyanis a hátsó sorban helyet foglaló két ülést a csomagtartónak nevezett hátsó részből könnyen lehet kb. 10 centimétert előre-hátra mozgatni, ezzel választani, hogy 2+2 vagy 2 ülésesnek nevezzük az autót.

Forrás: Duen
A csomagtartó két ajtóval nyitható, a katalógus szerint azért, hogy szűk helyen is be tudjunk pakolni ezt-azt hátra. A képeket megnézve kiderül, hogy pont ugyanannyi helyre van szükség felhajtani az ablakos felső részt, mint lehajtani a 100 kiló teherbírású alsót, viszont valóban praktikus, hogy mint egy nagy zsebet használva lehet úgy bepakolni, nem kell arra figyelni, hogy valami kihullik.

A hátsó ülések egy könnyed mozdulattal előre hajtva összecsukhatók, tehát a két személy csomagjai tényleg beférnek a kocsiba, és megoldódik az a probléma is, hogy összevesszen a pár azon, hogy a csinos stoppost felvegyék-e vagy sem, mert ezzel ezt a lehetőséget eleve kizártuk.

Forrás: Duen
A kormány is két irányban állítható, talán kicsit messze van az üléstől, csak a szélső értékben volt kényelmes. A szervo változó rásegítése túlzottan direkt, nagyon könnyű mozgatni a jó fogású kormányt, ezáltal nem minden érzést ad át a pilótának az út és a kerék kapcsolatáról.

Manapság már természetesek a légzsákok, a hárombetűs segítők (ABS, ESP), ezen felül még esőérzékelős ablaktörlő, külön rendelhető tolatóradar és oldallégzsákok segítik a még könnyebb választást, ha egy igazán ütős kis autóra van szükségünk 3.6 millió forintért.

És talán versenyzésre is kedvet lehet kapni ezzel az autóval, a paraméterek meggyőzőek, a gyári háttér adott, a szakmai segítség igénybe vehető.

A Citroën C2 Super 1600 limitált széria csak a Citroën Pásztornál rendelhető! Érdeklődni telefonon a 414-60-64-es telefonszámon, vagy e-mailben a gepkocsi@citroenpasztor.hu címen.

duen