2004: stagnáló autópiac, bővülő választék

Vágólapra másolva!
Idén stagnált ugyan az autópiac, ám ez nem az autógyárakon vagy kereskedőkön múlott, hanem az év elején bevezetett regisztrációs adón. 2004-ben is rengeteg új modellel és kategóriával lett gazdagabb az autós paletta, amiről szeptember óta az [origo] saját gyártású rovata is beszámol. Az idei év legfontosabb híreit és piaci trendjeit gyűjtöttük össze.
Vágólapra másolva!
Az állami autópálya-kezelőnél maradnának a sztrádák/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20041215azallami.htmlMNB: Veszélyes a koncessziós autópálya-építés/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20041122mnbveszelyes.htmlIdén 5 milliárd forintot költöttek autópálya-felújításra/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20041102iden.html

December másodikán adták át az M30-as autópálya Muhi-Felsőzsolca közötti szakaszát, továbbá teljesen megépült a miskolci elkerülő gyűrű. Ezzel és az idén épült pályaszakaszokkal tovább lépdeltünk Európa fejlettebb része felé. Decemberben lett biztos, amit csak sejtettünk: 2005 január elsejétől emelkednek az autópályadíjak. A növekedés mértéke átlagban 15 százalék, "vigasz" azonban, hogy jövőre már kapható egynapos matrica. A 12 tonna feletti járművek részére bevezettek egy új, D4-es kategóriát.

Hiába csökkentek az árak, stagnál az autópiac/auto/gazdasag/20041203hiaba.htmlA regisztrációs adó törte meg az autópiac lendületét/auto/gazdasag/20041125aregisztracios.html

Az évek óta tartó személyautó-eladás szárnyalás közben senki sem gondolta, hogy 2004 a nagy megtorpanás esztendeje lesz: az előrejelzések szerint idén alig érjük el a 2003-as, 200 ezer körüli darabszámot. Pontos adatokkal, elemzésekkel januárban jelentkezünk, amikor meglesznek a részletes számadatok. A pozitívum, hogy a csigalassúságú IFA-kat felváltó korszerű teherautók eladásai, rekordméretű, kb. 30 százalékos növekedést értek el. Nem érint tömegeket, de üde színfolt a hazai autós palettán, hogy 2004-től már itthon is lehet Maseratit és Ferrarit vásárolni. Az importőr tervei meglehetősen ambiciózusak: jövőre 20 Maseratit és hat ágaskodó lovacskás autót szeretnének értékesíteni.

Félre az előítéletekkel - Dacia Logan 1.4/auto/teszt/20041102egyszeruen.htmlNyugat-Európát is meghódíthatja a Logan/auto/20040920nyugateuropat.html

A kínai kezekbe került dél-koreai Ssangyong egyelőre a látványos, Mercedes motoros Rexton szabadidőautóval képviselteti magát. A poraiból feltámadt Daciát jóval többen várták. Az ötezer eurós Logan nálunk drágább lett, de még az itteni alapárával is okozott fejfájást a konkurenciának. A franciák remélhetőleg jól számoltak és nem lőnek öngólt maguknak, a veszély az, hogy a Thalia és a Clio eladásai csökkenhetnek a Logan miatt. A mi autónk házatáján az új Swift első képeinek örülhettünk, és megtörtént a megbízhatóságáról híres Suzuki első komolyabb visszahívása.

Daewoo-ból Chevrolet - A névváltás háttere/auto/gazdasag/20041101daewoobol.htmlOktóbertől Chevrolet a Daewoo/auto/gazdasag/20040916oktobertol.html

A hazai vezérképviseleteket egyre nagyobb hatókörrel ruházzák fel: a Porsche Hungáriának elkészült a hatalmas alkatrészraktára, ami nem csak a hazai, hanem a környező országokban lévő szervizeket is ellátja. A General Motors budaörsi bázisán kaptak irodát a Kroymans emberei, a holland cég végzi a Cadillac és az amerikai Chevrolet európai árusítását. Remélhetőleg az egyedi megjelenésű jenki autókat hamarosan láthatjuk itthon. Az "amerikaiak" egyike, megérkezett a GM zászlaja alatt hazánkba. Az ősz a Daewoo autómárka eltűnését és a Chevrolet megjelenését hozta. Felröppentek olyan rémhírek az Opel gazdaságossá tétele közben, hogy a General Motors megszünteti a márkát és Chevrolet-vé válik a körbezárt villám. Remélhetőleg ez kitaláció marad.