2005 legfontosabb autós újdonságai

2005.01.05. 8:42

Kategóriákra bontva megpróbáltuk összegyűjteni 2005 legfontosabb autós újdonságait, amelyeket az év folyamán már meg is lehet vásárolni. A spórolást akár már mától el lehet kezdeni, ugyanis hiába panaszkodtak stagnáló keresletről az autógyárak, azért szépen fejlesztgettek az idei modellévre, így van miből válogatni.

Az alsó közép mellett talán ebben a szegmensben dúl a legvéresebb harc az autógyárak között, ugyanis a kisautók kedvelt közlekedési alternatívák a zsúfolt nagyvárosokban. Az sem elhanyagolható szempont, hogy második autónak is ebből a kategóriából válogatnak leginkább, ráadásul a hölgyvásárlók kedvencei is ebből a kupacból kerülnek ki. Az év nagy kedvence az új Renault Clio lehet, de már úton van a Fiat Punto következő generációja is...

Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo

Várhatóan a márciusi Genfi Autószalonon fognak bemutatkozni a Toyota és a PSA-konszern közös fejlesztésű kisautói. A három év alatt kifejlesztett városi miniautók egy padlólemezre épülnek, alkatrészeik nagyrészt közösek, ám a gyárak igyekeztek saját modellválasztékuk stílusára faragni az orr, illetve hátsó részt. Az év második felétől lesz kapható a Toyota Aygo, a Citroën C1, illetve a Peugeot 107.

Chevrolet Matiz

A 2004-es Párizsi Autószalonon még M3X néven villogott a Matiz legújabb generációja, amely a nyár környékén érkezik meg Magyarországra. Az új Matiz 3,5 méter hosszú, 1,5 méter magas, tengelytávja pedig 2,35 méter. A jelenlegi modell sikerét jelzi, hogy Kínában már megjelent a hamisítványa: az ázsiai országban Chery QQ néven kapható a Matiz klónja.

Fiat Punto, Panda újdonságok

Az év elején érkezik a Panda 4x4 dízelváltozata, míg a SUV és a különleges színezésű és felszereltségű Alessi kivitel a tél elején kerülhet forgalomba. Az új Puntóról várhatóan még idén lerántják a leplet, azonban a forgalmazás csak 2006-ban kezdődhet. Az Opel Meriva alapjaira épülő modell megőrzi a jelenleg futó Punto arányait, a legradikálisabb külső változtatások a lámpatesteken figyelhetőek meg.

Lancia Ypsilon B-colore

A Lancia szinte egyetlen "újdonsága" a 2005-ös évadra az Ypsilon B-colore lesz, amely speciális, kétszínű fényezésével és különleges belső kárpitozásával próbál meg még több hölgyet elcsábítani. Az Ypsilon formája nem véletlenül marad változatlan: 2004-ben ez a modell nyerte meg az Európai Autó-formatervezési Díjat, amit 200 neves designer döntése alapján ítéltek oda a legkisebb Lanicának.

Peugeot 1007

2005-ben a Peugeot alaposan beerősít a minik piacán, ugyanis a már korábban is említett 107-es mellett tavasztól kapható lesz a tolóajtóiról elhíresült 1007-es. Az érdekes formájú autócska egy városi miniautó és egy egyterű erényeit próbálja meg ötvözni, ami azt jelenti, hogy a tervezők minden egyes négyzetcentiméter megpróbáltak hasznosan kihasználni.

Renault Clio

Ősszel érkezik a francia gyár legújabb bestsellere, az új Clio amely - akárcsak, a már rendelhető Modus - a Nissan Micra padlólemezére épül majd. Pontos méretadatokat még nem tudni, ám az új Clio növekedésre a Modus paramétereiből lehet következtetni: a kis egyterű mintegy 7 centivel szélesebb és 17,2 cm-el magasabb - bár ez a paraméter nem túl mérvadó -, mint a jelenlegi Clio. Úton van az új Twingo is, ám erre a kisautóra még legalább 2 évet várni kell.

Suzuki Swift

Japánban már kapható, azonban nálunk csak az év első negyedében kerül a szalonokba az új Swift, amit ugyancsak az esztergomi gyárban szerelnek össze. A kezdetben három- és ötajtós karosszériavariánsokkal készülő kisautó még vonásaiban sem hasonlít a 2003-ban leköszönt modellhez. A motorválaszték két benzinesből (1,3 és 1,5), valamint egy 1,3-as dízelből fog állni.

Előző
Következő