A Ford Detroitban újból bemutatta a Shelby GR-1-es sportautó koncepcióját. Az ismételt felhajtásnak több oka is volt; egyrészt jelzi, hogy az autó közeledik a sorozatgyártás felé, másrészt a detroiti kiállítás jó alkalom volt egy intelligens gumiabroncs bemutatására is.

A Ford tavaly augusztusban leplezte le a Ford Shelby GR-1 nevű koncepcióautóját, amellyel az amerikai gyár azt demonstrálta, hogy milyennek képzeli el a jövő sportautóját. A jelenlegi GT "szellemi utódának" tekinthető modell érdekessége, hogy nem az ülések, mögé, hanem az autó orrába szerelték a 6,4 literes, V10-es motort. A Selby GR-1-est januárban ismét reflektorfénybe tolták a Detroiti Autószalon keretei között, ám ezúttal a fő attrakciót a gumik jelentették, ugyanis a kupén mutatkozott be a Goodyear és a Siemens VDO Automotive közös fejlesztésű, Tire IQ elnevezésű abroncs információs rendszere.

Az újítás lényege, hogy nemcsak a guminyomást, hanem az abroncsok hőmérsékletét is folyamatosan méri a rendszer, amely az eredményeket a műszerfalon található kijelzőn jeleníti meg. A Tire IQ emellett egy, a kocsi oldalára szerelt érzékelő segítségével képes a kanyarvételkor fellépő centrifugális erő mérésére és annak alapján az ideális pályaív és a fékerő kiszámítására is.

Technikai értelemben a Tire IQ egy, az abroncsok belső falához rögzített passzív szenzorból és miniatűr antennából áll. Az általuk küldött jeleket egy-egy, a kerékjáratokba rögzített vevőegység fogja és továbbítja az autó fedélzeti számítógépének. A rendszer nemcsak elküldi, hanem memorizálja is az abroncsokra vonatkozó információkat. A Tire IQ egyelőre csupán koncepcióként mutatkozott be, de elképzelhető, hogy a következő években rendelhető lesz nagy teljesítményű sportautókhoz.