A márciusi Genfi Autószalonon a legnagyobb csődület talán a Citroën standja előtt lesz: a francia gyár bemutatja a minden elképzelhető luxussal felszerelt C6-ot.

Kívül-belül a legmodernebb. Akár ez is lehetne a szlogenje a Citroën új nagyautójának, a várva várt C6-osnak, amelynek premierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz. Az újonc a DS, a CX és az XM hagyományait követi, azaz a franciák ismét lenyűgöző technikai újdonságokkal álltak elő.

A 4,9 méter hosszú C6 a nemrég ráncfelvarrt C5-ös (Peugeot 407-tel közös) nyújtott padlólemezére épül, a négyajtós karosszéria kupéformát kapott. De nem is akármilyet: az autó fara felé a vonalvezetés olyan lágy ívben halad lefelé, hogy nézni is gyönyörű. Első ránézésre kérdéses, hogy a hátul ülőnek elég lesz-e a fejtér, bár tulajdonképpen meglepő lenne, ha a Citroën pont itt bénázta volna el az egészet. A dizájn itt-ott utalgat a híres elődökre, de mindezt anélkül, hogy az autó "retró" stílusú lenne.

Noha a szériaváltozatban valószínűleg kemény felárral árulják majd a C6-os újdonságait, érdemes szólni arról, hogy igény szerint nemcsak az első, hanem a hátsó padsor is elektromosan állítható lehet. A maximális kényelem- és komfortérzet érdekében az utasok dupla, szinte minden zajt elnyelő oldalablakokon át figyelhetik az elsuhanó tájat, négyzónás automata klímával állíthatják be az optimális hőmérsékletet, s hogy minden tökéletes legyen, az ajtókban kialakított tárolórekeszek is inkább hajaznak bútordarabra, semmint egyszerű műanyagdobozra.


Sajnos, a Citroën a belső térről még nem közölt képeket, de a sajtóközleményből kiderül, hogy a műszerfal is jövőt idéző lesz. Azon kívül, hogy a középkonzolon egy hatalmas színes képernyő kapott helyet, a sofőr dolgát még az úgynevezett, a BMW által már alkalmazott Head-up Display is segíti. Utóbbi a legfontosabb adatokat, úgymint sebesség, navigációs utasítások a szélvédőre vetíti, így a szemet egyetlen pillanatra sem kell levenni az útról.


A C4 és C5-öshöz hasonlóan a hatosban is helyet kapott az infravörös alapon működő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely bizonyos sebesség felett az ülés rezegtetésével jelzi, ha a sofőr indexelés nélkül hajt át a forgalmi sávokat határoló szaggatott vagy záróvonalon. Van még előre és hátra is figyelő parkolóradar (a C5-ösből már ismerhetjük), kanyarba világító bi-xenon fényszóró, na meg elektromos kézifék, amit annyira dicsértünk a Grand Scénicben. A hidraktív felfüggesztés használata a Citroënnél annyira természetes, hogy már szóra sem érdemes.


Motorból egyelőre csak két V6-os jár a luxusautóhoz, egy háromliteres benzines 211 lóerővel, valamint egy 2,7-es HDI turbódízel 204 lóerővel és részecskeszűrővel. Váltóból csak hatsebességes automata létezik. A C6-os árát a Citroën még titkolja, csupán a novemberre tervezett, nyugat-európai piaci debütálás előtt közli.