Számtalan újdonsággal jelentkezik a Ford a márciusi Genfi Autószalonon: jön az új négyajtós és ST Focus, valamint bemutatkozik egy üzemanyagcellás motorral szerelt C-MAX is.

A teljesítményrajongóknak már nem kell sokáig várniuk a Ford Team RS új speciális modelljére: a Focus ST 2005 vége felé jelenik meg. A Duratec ST 2,5 literes, öthengeres turbómotorral és hatfokozatú sebességváltóval felszerelt Focus ST 225/40-es gumija és ötküllős alufelnije sportos autózást és stabil útfogást ígér.


A Fiesta ST-ről átvett néhány részlet a Ford autóverseny-hagyományaira utal. Az agresszív, trapéz alakú alsó légbeömlőt tartalmazó, hangsúlyos első lökhárító alacsonynak mutatja a súlypontot. A hűtőmaszk magasabb és keskenyebb, mint a Focus alapmodelleké, a két beömlőnyílás háromszög-mintás grafithálója sejteti a teljesítményt. Az alsó beömlőt közrefogó ködfényszórók kerete matt alumínium, hasonló hátul a tolatólámpa is. A lökhárítóhoz illő küszöbtoldatok a Focus ST agilitását érzékeltetik, az első sárvédők ST emblémája és a 18"-os könnyűfém felnik pedig dinamikáról árulkodnak.
Ami a belsőt illeti, már kívülről feltűnik a műszerfal tetején elhelyezett külön műszeregység. Ennek árnyékolója alatt csoportosul a turbónyomás, az olajnyomás és az olajhőmérséklet műszere, míg a 260-ig skálázott sebességmérő, fordulatszámmérő, vízhőmérő és benzinóra a főegységben kaptak helyet. A Focus-család volumenmodelljei után nem egészen egy évvel piacra kerülő Focus ST gyorsabb a korábbi ST modelleknél.


A Focus-sorozat utolsó alapmodellje is Genfben debütál. Az új Focust eleve úgy tervezték, hogy lesz négyajtós változata is, amely a család legfontosabb génjeit hordozza. A négyajtós modell eleje azonos a többiekével, körvonalát a hűtőmaszk, a géptető és a lendületes A oszlop rajzolja ki, kecsesen ívelve a nagy felületű oldalablakok felett. Hátul elegáns harmadik oldalablak kelt igazi limuzin-hatást. A csomagtér oldalát képező új hátsó sárvédő egyedi, háromszögű lámpaegységgel találkozik, amelynek közepében átlátszó burájú, színjátszó rész csillog.


A négyajtós Focus tágas csomagtartója 526 liternyi cuccot tud befogadni, alakját úgy tervezték meg, hogy beférjen a golfzsák vagy két nagy bőrönd. Az Európában tervezett négyajtós Focus fontos szerepet játszik a világ leggyorsabban növekvő, legizgalmasabb piacán, Kínában és az Ázsia-Óceánia térségben. Arrafelé a középméretű, négyajtós kocsik a legkeresettebbek.


Bemutatkozik a Ford egyik legfontosabbnak tartott fejlesztése, az üzemanyagcellás motorral szerelt Focus C-MAX H2-ICE prototípus is. A jármű három tartályában 350 bar a sűrített hidrogéngáz nyomása. Két tartály a csomagtartóban van, a harmadik a padló alatt. Két reduktor csökkenti 5,5 barra a nyomást a motor szívócsonkjánál. Az összes kapacitás 119 liter, ami 200 kilométerre elegendő 2,75 kg hidrogénnek felel meg. Mechanikus kompresszorával ugyanolyan teljesítményt ér el a H2-ICE, mint a 2,3 literes négyhengeres, benzines alapmotor, amely 110 lóerős (82 kW). A feltöltés kiegyenlíti azt a közel 30 százalékos teljesítménycsökkenést, amelyet a benzinmotor hidrogénüzeművé alakítása okoz. A feltöltő túlmelegedését a beszívott levegő dupla hűtése akadályozza meg, amely kihasználja a légkondicionáló hűtőközegének hatását is.


A C-MAX hidrogén-levegő aránya széles tartományban állítható, mivel az elegy a hidrogén 4 és 70 térfogat-százaléka között gyulladásképes, azaz nagyon szegény, illetve nagyon dús keverék is használható.