Az első képek az új Mazda6-ról

2005.02.18. 13:17

Még idén kapható lesz az optikailag és technikailag is módosított új Mazda6-os, amelynek premierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz. A szolid ráncfelvarrás mellett megújult a futómű, öt motor teljesítményét optimalizálták, két új pedig bekerült a kínálatba.

Mazda6 MPS 260 lóerővel - videó!

A részecskeszűrős kétliteres turbódízel két változatban lesz rendelhető, a kisebb 121 lóerőt tud, ahogy eddig is. Maximális nyomatéka azonban az eddigi 310 helyett 320 Nm-re változott, fogyasztásából pedig lecsippentettek fél litert, így már hattal is beéri száz kilométerenként. A nagyobb esetében komolyabb változtatások történtek, 136 helyett már 143 lóerőt tud, nyomatéka 310-ről 360 Nm-re változott, s a Mazda adatai szerint ugyanúgy beéri hat literrel, mint kistestvére.

Az alap, 1,8-as benzines esetében sok minden nem történt, a négyhengeres maximális teljesítménye továbbra is 120 LE. Felszerelték viszont elektromos gázpedállal, amelynek használatával a fogyasztás szintén fél literrel (7,7-re) csökken. A kétlitereshez is jár az E-gázpedál, továbbá dupla kipufogó, plusz hat lóerő (147) és három Nm (184). A fogyasztást 7,8 literben jelölte meg a japán gyár, ez 0,6-del kevesebb, mint eddig, miközben a végsebesség 208 helyett immár 211 km/h. A 2,3-as csúcsmotor 166 LE-t teljesít, maximális nyomatéka 207 Nm, fogyasztása 0,2 literrel csökkent elődjéhez képest.
Két új fejlesztésű erőforrás is debütál az új 6-os sorozatban, a kétliteres dízel és a 2,3-as benzines azonban csak apróságokban különbözik a jelenleg kapható és módosított változatoktól. A Mazda lerövidítette a váltókar útját, valamint könnyebben kapcsolhatóvá varázsolta az egész szerkezetet; az új motorok rendelhetők a szintén új fejlesztésű ötsebességes automatával is.
Az új hatos többek között megerősített A-B oszlopokkal és külső ajtóborításokkal, merevebb karosszériával, valamint tökéletesített futóművel érkezik, amely az ígéretek szerint az eddiginél jóval kényelmesebb. A megújult középkategóriás limuzin külsőre nem nagyon különbözik az elődmodelltől: az első kötényen markánsabb a légbeömlő, keskenyebb lett a fényszóró, valamint a hűtőrács beljebb került, még jobban a figyelem középpontjába tolva a logót. Hátul új a kipufogó és a lökhárító, a lámpák pedig sportosabb, dinamikusabb érzést sugallnak.


A belső térbe új kárpitok kerültek, az elektromosan állítható sofőrülés pedig memória funkcióval bővült. Opcióként a Mazda kulcs nélküli nyitó-, illetve indító rendszert is kínál, ennek neve találóan Log-In. Változott az alapfelszereltség is, CD-lejátszó, illetve elektromosan állítható tükör 2005-től minden Mazda6-oshoz jár.

KAPCSOLÓDÓ CIKK