A Genfi Autószalonon mutatkozik be az Alfa Romeo új középkategóriás limuzinja, a 159-es, amely típusjele ellenére nem teljesen új modell. A "ráncfelvarrt" 156-os karosszériája alatt egy jelentősen nagyobb autó rejtőzik, amelynek egyes technikai megoldásai a luxuskategóriát idézik.

A 159-est a mostanság sokat foglalkoztatott Giorgio Giugiaro tervezte, formája kicsit hasonlít a nemrég bemutatott Brera tanulmányra. A 156-os helyébe lépő limuzin orra a résnyi, egyenként három kör alakú világítótestet tartalmazó fényszórókkal hihetetlenül agresszív, ezt az érzést csak tovább erősíti a V-alakú, a motorháztetőn "folytatódó" hűtőrács.

Oldalról rögtön feltűnik, hogy a 159-es elődjével ellentétben két-két kilincset tud felmutatni, azaz a hátsó ajtók eddig C oszlopba rejtett kallantyúi visszakerültek a helyükre. A hátsó lámpák sokat nem változtak, maradt a vágott forma, de a far úgy egészében véve kerekebb formát kapott. A krómozott, dupla kipufogóvég igazi telitalálat.


A 159-es az Alfa Romeo új prémium platformjára épült, méreteivel (4,66 méteres hosszúság, 1,83 méteres szélesség és 2700 milliméteres tengelytáv) nem a 156-os, hanem inkább az egyelőre utód nélkül tengődő 166-os dimenziójában mozog. Ami a motorkínálatot illeti, benzinesből csak közvetlen befecskendezéses létezik, a csúcsmodell 159 GTA meghajtásáról az eddigiekhez hasonlóan egy 3,2 literes V6-os gondoskodik majd. A fejlődést szem előtt tartva az erőforrás már 260 lóerő leadására képes, maximális nyomatéka 322 Nm.


Kapható lesz még egy 2,2 literes JTS 185 lóerővel és 230 Nm-es nyomatékkal, valamint egy 160 lovas 1,9-es (190 Nm) is. Dízelekből három common rail alkotja a kínálatot, a 2,4-es, V5-ös, húsz szelepes JTD kereken 200 lóerőt tud, maximális nyomatéka pedig 400 Nm. Csupán összehasonlításul: a 156-os csúcsdízelje 175 lóerővel és 385 Nm-es nyomatékkal kellette magát. 1,9-es olajosból létezik 16 és nyolc szelepes is, előbbi 150, utóbbi 120 lóerős, ahogy a 2,4-es, úgy ezek is megfelelnek az Euro 4-es normának.


A 159-esbe új hatsebességes kézi váltót építettek, de természetesen rendelhető ugyanennyi fokozattal rendelkező automatával, valamint automatizált kormányváltóval (Selespeed) is. A limuzin elérhető négykerékhajtásos változatban is, a vevő azonban akármelyik változatra fizet be, rengeteg elektronikát kap cserébe. A VDC (Vehicle Dynamic Control) stabilizációs rendszerben benne foglaltatik az ABS, ASR, vészfék- és lejtmenet-asszisztens, a biztonságra pedig nyolc (köztük térd és oldal) légzsák ügyel. A függönylégzsákok a teljes üvegfelületet lefedik.


A bixenon fényszórók mellett a 159-es parkolóradart, navigációs rendszert, két vagy háromzónás klímát, CD-lejátszót, elektromos ülésállítást, valamint a középkonzolon elhelyezett motorindító gombot tud még felmutatni, áráról egyelőre nincs információ. A nyugat-európai szalonokba várhatóan nyáron érkezik meg.