A 75. évfordulóját ünneplő Pininfarina a Maseratival és a Motorolával együttműködve építette meg a Birdcage 75th-t, melyet a Genfi Autókiállításon mutattak be.

A Pininfarina az ötvenes évektől hagyományosan Maserati-, Ferrari- és Alfa Romeo-alapokra épített autócsodákat. Számos sport és extrém prototípus után az idén a formatervező cég stílust és teljesítményt ötvözve hozta létre a Birdcage 75th-t. Az autó alapjait a Maserati 65 fokos hengerszögű, 5998 köbcentis, V12-es blokkja alkotja, melynek teljesítménye az építők szerint 700 lóerő felett van.

A fejlesztési koncepció az volt, hogy az autó teljes mértékben elszakadjon minden formatervezési hagyománytól úgy, hogy az autó képe egységes maradjon.

A belső tér gyakorlatilag az autó karbonszálas karosszériájának a folytatása, az üléseket és a belső borítást az Alcantara készítette, a műszerfal pedig a repülésben használatos, úgynevezett "head up display". Ez a szerkezet a hagyományos műszerfalat helyettesítve a vezető látóterébe vetíti az autó vezetéséhez szükséges információkat.

A mobilitást biztosító telefont a Motorola tervezte a Pininfarina számára. A mai elvárásoknak megfelelően, a telefon nem egyszerűen beszélgetésre, kép- és hangküldésre, hanem például mobil pénzügyi tranzakciók és egyéb internetes feladatok végrehajtására is megfelel.