Az Alfa Romeo magyarországi importőre bemutatta a hazai szaksajtónak az új összkerékmeghajtású 156-os Q4-et és a felfrissített 147-est. Az eseményre szerencsére Galyatetőn kerítettek sort, így egy kis mátrai kanyarvadászat is belefért a programba.

A hazai kereskedésekbe néhány hete már megérkezett az új Q4-es Crosswagon, ami a 156-os kombi összkerékmeghajtással és néhány "terepjárós kiegészítővel" felszerelt változata. A Crosswagont nem nehéz megkülönböztetni az alapot képező Sportwagontól, ugyanis 6,5 centivel nagyobb a hasmagassága, alubetétek borítják a küszöböket, továbbá a védőlemezekkel megerősített kétszínű lökhárítókat is könnyű kiszúrni. A karosszéria alatt meghúzódó változásokról a hátsó lámpa alatt virító Q4-es felirat árulkodik, ami az Alfa vadonatúj fejlesztésű összkerékmeghajtását jelenti.

A rendszer lényege, hogy a gázreakcióktól és útviszonyoktól függően egy számítógép osztja el a nyomatékot a kerekek között a lehető legoptimálisabb úttartás érdekében. Gyorsításkor például a nyomaték 80 százaléka is a hátsó kerekekre juthat, míg a far kitörésekor (amikor túlkormányzottá válik az autó) az első kerekekre megy át a motor teljesítményének 60 százaléka, hogy egyenesbe rántsa az autót. A gyakorlatban mindezt havas, jeges erdei úton és vizes szerpentinen volt szerencsénk kipróbálni meglehetősen meggyőző végeredménnyel. A dologban az a legszebb, hogy a Crosswagonba zsúfolt elektronikai segédeszközöknek (ABS, EBD; VDC, ASR) és a hajtásláncnak köszönhetően teljesen természetesnek tűnik a csapatás a jeges úton, olyan sebességtartományban, amit egy fronthajtású autóval meg sem lehet közelíteni.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Képgaléria 147-esekkel és Crosswagonnal

Vizes szerpentineken az elképesztő kanyarsebességen és a tökéletesen semleges, kiszámítható viselkedésen lehetett érezni, hogy az autó alatt állandó összekerékmeghajtás dolgozik. Mintha apró manók terelgetnék a kerekeket megfelelő irányba, így nem az a művészet, hogy ideális íven vegyünk egy kanyart, hanem az, hogy elrontsuk.

Az Alfa Crosswagont kizárólag a Fiat konszern már jól ismert dízelével, az 1,9 literes, 150 lóerős Multijettel lehet megrendelni Progression, Distinctive, illetve Luxury felszereltséggel. Aki kizárólag aszfalton szeretné élvezni az állandó négykerékhajtás előnyeit, az megrendelheti a fent taglalt hajtásláncot a Sportwagonhoz is. Ez esetben kizárólag a Q4-es felirat és az egyedi felnik árulkodhatnak az autó képességeiről. A Q4-es Sportwagon alapára valamivel több, mint 8,2 millió forint, míg a Crosswagon legolcsóbb verziójáért 8,7 milliót kell kifizetni.