A galyatetői tesztvezetésre elhoztak három új 147-est is, amit a tavaly szeptemberi Párizsi Autószalonon mutattak be a nagyérdeműnek. A legszembetűnőbb változtatások az autó elején figyelhetőek meg, amit a 156-os sorozat stílusában szabtak át. A hátsó fertályon már nehezebb kiszúrni a különbségeket, ugyanis mindössze egy krómozott díszcsík és némileg nagyobb lámpák árulkodnak a modellfrissítésről.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]

Képgaléria 147-esekkel és Crosswagonnal

A beltér új színekkel, kárpitokkal és finoman átdolgozott műszerfallal gazdagodott. A 147-es motorkínálata három benzinmotorból és három turbódízelből áll: a két 1,6 literes Twin Spark teljesítménye 105 és 120 lóerő, nyomatéka 140 és 146 newtonméter; a szintén a Twin Spark családba tartozó 2 literes motor pedig 150 lóerős (nyomatéka 180 Nm). A turbódízelek közül a két 1,9-es JTD 100 és 115 lóerőt ad le, a vadonatúj - és szintén 1,9 literes - Multijet pedig 150 lóerőt és 305 Nm-es nyomatékot présel ki magából. Továbbfejlesztették a sebességváltókat is, továbbá áthangolták a futóművet, hogy még komfortosabb legyen az autó, megőrizve az előző modell sportos karakterét.

A fenti mondat valóságtartalmát a mátrai latyakos, vizes kanyarokban próbáltuk megállapítani, igencsak forszírozott tempó mellett. Aki aggódott, hogy a szériában szerelt Comfort futóművel esetleg felpuhult a 147-es viselkedése, nyugodtan elindulhat a legközelebbi kereskedés felé, ugyanis az új járgányokkal is ugyanolyan élvezeteset lehetett autózni, mint négy évvel ezelőtt az elődmodell tesztelése során. A legmeggyőzőbb motornak egyébként a 150 lóerős dízel bizonyult, ami háromezres fordulat felett olyat produkált, hogy öröm volt a kormányba kapaszkodni. Ezek után talán nem csoda, hogy az 1,6-os, 120 lovas benzines kissé vérszegénynek tűnt, ugyanis minden méteren érezhető volt, hogy az autó fékei és futóműve jóval nagyobb teljesítménnyel is megbirkóznának. Ettől függetlenül nem rossz választás az 1,6-os motor, ám az autó karakteréhez a 2 literes benzines, vagy a nyomatékos dízelek illenek leginkább, akinek meg nem számít a pénz és biztos akar lenni a dolgában, vegyen egy GTA-t!

Forrás: [origo]

Képgaléria 147-esekkel és Crosswagonnal

A fenti képet még a bemutató előtt készítettük egy Fiat kereskedés udvarán. A hegyesebbre húzott fényszórókon túl még az óriásira növelt légbeömlők látványosak, hátul viszont csak nagyon aprólékos összevetés után lehet különbségeket felfedezni. Az új 147-es forgalmazása már február közepétől elkezdődött, a legolcsóbb kivitel 4,5 millió forintba kerül.